Sedan Cruze by měl patřit k tomu nejlepšímu, co dosud automobilka Chevrolet v České republice představila. Stačí to ale na konkurenci?
Foto: Chevrolet
Podobná auta to u nás nemají vůbec lehké. Češi dávají v nižší střední třídě přednost hatchbackům, kombíkům a především liftbackům se jménem Octavia. Chevrolet proto musí o své místo na silnici tvrdě bojovat. Cruze sází především na neotřelý design, bezpečnost (plných pět hvězdiček NCAP) a příznivou cenu. Testovaný kus s dvoulitrovým dieselem a v nejvyšší výbavě LT pak slibuje slušný výkon a výraznou úsporu paliva.
Pochvala za vzhled
Nic odvážného Cruze sice nepředvádí, přesto je jeho vnější vzhled mezi současnými auty poměrně netradiční. Jednoduché, ostré rysy se dnes asi moc nenosí. Mně se to ale líbí, i když přední světlomety jsou možná protažené až moc. Všimněte si také zvláštně dělené přední masky.
Pochvalu zaslouží i interiér. Zamrzí sice některé laciné plasty, ale nepohybujeme se v kategorii luxusních aut. Palubní deska působí příjemně, poznávám některé prvky z „příbuzných“ Opelů. Opravdu hezké je modré podsvícení budíků. Prostoru je poměrně dost i na zadních sedadlech, byť vyšší postavy tam mohou mít vzhledem ke snižující se střeše problémy. Zavazadelník je pak spíše podprůměrný. V případě testovaného modelu překvapila netradičně dlouhá páka automatické převodovky.
Úsporný ale hlučný
Pod kapotou testovaného Chevroletu klapal silnější (150 koní) ze dvou vznětových dvoulitrů. A to doslovně. Tenhle turbodiesel opravdu není příliš kultivovaný. A má ještě jednu chybku – v nízkých otáčkách je strašlivě líný. Při dosažení dvou tisíc otáček ale nabízí maximální točivý moment, slušných 320 N.m.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDi
motor vznětový čtyřválec
- *objem 1 991 cm3 max. výkon 110 kW (150 k) max. rychlost 200 km/h max. toč. moment 320 N.m z 0–100 km/h 9,9 s spotřeba 6,7 l/100 km cena test. modelu** 552 200 Kč
Silnou stránkou agregátu je vrozená spořivost. I ve spojení s automatickou převodovkou jsem ukončil test se spotřebou 6,9 litru nafty na 100 kilometrů. Stručně řečeno: velmi slušné.
Cruze má skvělý podvozek, který je sice nastavený spíše sportovně, ale zároveň nabízí i dostatek komfortu. Poměrně radostně se vrhá i do zatáček a příliš si „nestěžuje“ na nerovnosti na silnicích. Testovaný motor dokázal sice auto svižně rozpohybovat, jenže je tu jedno velké ALE: Šestistupňová automatická převodovka se chvílemi chovala dost bezradně. Jako by nevěděla, co dělat. Dokonce to došlo tak daleko, že jsem si pak například při předjíždění díky režimu sekvenčního řazení určoval stupně sám.
Cruze rozhodně má co nabídnout, zvlášť když se podíváte na jeho cenu. Ta u základní a už slušně vybavené verze BASE začíná na sympatických 309 900 korunách.