VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI OUTLANDER Mitsubishi začalo spolupracovat s francouzským koncernem PSA a vznikl z toho terénní vůz. V Česku se prodává pod názvem Outlander. Má podnikatelskou verzi a i s daní vyjde na 800 tisíc korun. Současný Outlander nemá skoro nic společného s předchozí verzí, je to nové skutečně globální auto.
VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI OUTLANDER
Mitsubishi začalo spolupracovat s francouzským koncernem PSA a vznikl z toho terénní vůz. V Česku se prodává pod názvem Outlander. Má podnikatelskou verzi a i s daní vyjde na 800 tisíc korun.
Současný Outlander nemá skoro nic společného s předchozí verzí, je to nové skutečně globální auto. Kromě toho, že ho vyrábějí Francouzi společně s Japonci, sdílí společný podvozek s americkými jeepy a pohání ho německý turbodiesel VW. Redakce Profitu vůz otestovala v sedmimístné verzi, která byla vybavena jednou zvláštností - elektronickou jednotkou pro zvýšení výkonu. Jak tento vůz vypadá a co umí?
Auto je středně velké SUV, které konkuruje například v Česku hojně prodávaným Hondám CR-V nebo Nissanu Murano. Má jednoduché křivky, vně i uvnitř vládne mírně sportovní atmosféra. Detaily v kabině jsou podřízeny praktičnosti, palubní deska se nám zdála přehledná, užitečná je řada odkládacích schránek. Škoda, že volant lze nastavit jen výškově.
Interiér je prostorný, to platí i o skoro 800litrovém kufru, z jehož podlahy lze vyklopit třetí řadu sedadel. U nich jsme zjistili první nedostatek, jejich vyklápění bylo dost složité a sedačky jsou kvůli nedostatku místa na nohy učeny jen pro děti. Pro převážení nákladu je ale kufr velmi praktický, druhou řadu sedadel lze posouvat a zvětšovat ložný prostor o osm centimetrů. U kabiny je třeba zmínit ještě jednu inovaci - její střecha je kvůli snížení těžiště vyrobena z hliníku.
Jaká byla jízda? Náš Outlander měl měkké pérování, ale v zatáčkách i terénu se držel dobře. Mezinápravový diferenciál auto nemá, ale nahrazuje jej elektromechanická lamelová spojka. Řidič může volit mezi pohonem předních kol pro asfalt, připojováním zadní nápravy a stálým záběrem na všechna čtyři kola. Outlander s ním zvládne bez problému lehký terén. Jak pracoval motor VW s výkonem 103 kW? Precizní, dobře utlumený a šetrný, dokáže jezdit i za šest litrů na sto kilometrů v hodině. Ale stovka kilowattů je trochu málo, vždyť stejný motor pohání třeba i o mnoho lehčí Škodu Octavia. Český dovozce tento handicap řeší nabídkou sady na zvýšení výkonu nazvané „Rallitronic Power Pack“, dodávané za necelých třicet tisíc korun. Tato jednotka přidá dalších 20 kilowattů a zvyšuje i točivý moment. Je to užitečná věc, ale výkon zvyšuje až u vyšších otáček, takže řidič musí mít stejně při šlapání na plyn hodně trpělivosti.
Výsledek testu? Outlander je praktický vůz na silnici i do terénu, který splňuje skoro všechny podmínky kompromisu mezi rodinným autem a vozem pro podnikání. Je dostatečně reprezentativní, šetrný a má velký kufr. Jen motor je trochu slabý, kdo chce akceleraci, musí si počkat do konce roku na silnější agregáty.
TECHNICKÉ ÚDAJE model Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D typ vozu sedmimístné SUV motor vznětový čtyřválec objem válců 2 litry výkon 103 kilowatty max. rychlost 187 km/h zrychlení 10,8 sekundy spotřeba 6,7 l/100 km kufr 771 litrů cena 799 900 Kč |
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nový Outlander má možnost odpočtu DPH. Jeho nutností je ale instalace pevné montážní přepážky, která značně omezí využití třetí řady sedadel. Auto ocení taxikáři, řemeslníci, stavební firmy i ti podnikatelé, kteří potřebují reprezentativní vůz.