ČVUT
České vysoké učení technické v Praze spustilo novou marketingovou kampaň, jejímž cílem je pozvednout zájem o studium. Na webovém portálu www.sedmstatecnych.cz potrvá kampaň do konce roku a vyvrcholí vyhlášením vítěze soutěže o počítačovou sestavu v hodnotě 100 000 korun. ČVUT od kampaně očekává, že naláká v příštím roce ke studiu o 2000 studentů více oproti loňskému roku.
Počty studentů technických fakult klesají, ačkoli poptávka podniků po absolventech roste.
„Máme zcela novou sedmičku statečných. Každý z nich zastupuje jednu ze sedmi fakult ČVUT, má své zbraně a je svým způsobem jedinečný,“ uvedla koordinátorka projektu Alexandra Hroncová z rektorátu ČVUT. „Názvu kampaně předcházela anketa mezi stovkami středoškoláků, kteří v souvislosti s ním uváděli charaktery jako například odvaha, statečnost, inteligence… Čili vlastnosti, které rádi spojujeme s ČVUT.“
Na vzniku kampaně spolupracovalo ČVUT s předním českým grafickým a designovým studiem Drawetc, které se specializuje na ilustraci. Vzniklo sedm postaviček, které jsou fyzicky vybaveny pro práci v technickém prostředí. Každá s nich má také typické atributy charakteristické pro fakulty ČVUT, a to včetně jejich jména:
- Stavař (fakulta stavební)
- Strojař (fakulta strojní)
- Elektrik (fakulta elektrotechnická)
- Jádro (fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská)
- Architektka (fakulta architektury)
- Dopravák (fakulta dopravní)
- Biomedička (fakulta biomedicínského inženýrství).