Český automobilový trh se většinou označuje přívlastky jako stabilní nebo silný. Až do září to vypadalo, že tomu tak bude i letos. Mírný pokles v jednom měsíci vyrovnal lehký nárůst v následujícím období. V září však přišel propad o 28 % následovaný dalším 15-ti procentním poklesem v říjnu.
Na vině jsou zřejmě nové emisní normy, které od září musí výrobci automobilů plnit. Ti, co se včas připravili, aktuálně na trhu profitují a rostou, jiní naopak ztrácí. Konkurenční boj vře a podíváme-li se, kdo z něj vychází nejlépe, objevíme překvapivého vítěze: značku Peugeot.
Francouzská automobilka realizovala na českém klesajícím trhu za prvních deset měsíců roku nárůst 28,8 % v rámci osobních vozů, což je nejvíce z první patnáctky žebříčku automobilek. Daří se jí ale nejen v segmentech osobních automobilů, Peugeot je už druhým rokem po sobě nejprodávanější značkou užitkových vozů v ČR. S tržním podílem 13,6 % je v čele pořadí automobilek.
Peugeot se v ČR těší značné oblibě. K 1. listopadu 2018 dosáhl počet registrovaných vozů této značky 204 910 kusů, z toho 158 738 osobních a 46 172 lehkých užitkových vozů. Většinu z nich prodalo oficiální zastoupení automobilky, které vzniklo na konci roku 1996.
Za 20 let svého působení na českém trhu zaznamenalo vzestupy i pády. V roce 2002, v době své největší slávy Peugeot okupoval třetí příčku pořadí automobilek a za zády měl takové velikány, jako jsou VW nebo Ford, o sedm let později, v roce 2009 se už musel spokojit jen se sedmou pozicí a před něj se dostal i jeho koncernový bratr Citroën. Z krize se Peugeot dostával pozvolna. V roce 2015 hlásil prodeje na úrovni předkrizových let, v roce 2016 druhé nejlepší výsledky v historii a o rok později už první nejlepší. I letos oznamuje rekordní rok, ovšem pozoruhodné je, že už dva měsíce před koncem roku.
„Od ledna do konce října jsme v ČR registrovali 11 571 osobních a lehkých užitkových vozů. Za celý loňský rok to bylo 11 663 vozů. Už teď, v okamžiku, kdy do konce roku zbývají ještě dva prodejní měsíce, jsme dosáhli na úroveň celoročních prodejů nejlepšího roku,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Modelová nabídka Peugeotu je v posledních letech vysoce žádaná. Největší úspěch slaví SUV modely Peugeot 2008, 3008 a 5008. Od září je pak v prodeji vlajková loď, fastback Peugeot 508. Atraktivní model vyvolal zájem zákazníků i odborné poroty, která ho poslala do finále o Auto roku 2019 v ČR.
Mít krásná auta ale nestačí, jak potvrzuje Marco Venturini: „Naše prodejní výkony jsou výsledkem dlouhodobé obchodní strategie založené na pokračujícím růstu. Kromě zákazníky žádané modelové řady nám pomohly významné fleetové kontrakty a tradiční akční nabídka 7 dní Peugeot pro soukromé osoby a letos poprvé i pro firmy.“
Z hlediska prodejů si podobně dobře jako Peugeot vede i další značka patřící do koncernu PSA, Citroën. Za prvních 10 měsíců narostla v registracích osobních vozů o 28 %. Obě značky těží z technologií skupiny PSA, která se včas připravila na nové emisní normy. „Díky stabilní obchodní politice byla značka Peugeot připravená reagovat na různé situace na trhu, zejména pak na nové homologace dle protokolu WLTP, čímž jsme se ubránili prodejním výkyvům. Nové emisní normě vyhověly všechny naše modely, ani jediný jsme nemuseli vyřadit z nabídky,“ pochvaluje si Marco Venturini.
Vše naznačuje, že Peugeot v ČR je aktuálně na vrcholu svých sil. Nejnovější model bojuje o Auto roku, další model – Peugeot Partner – získal letos titul „Van of the Year 2019“ (Dodávka roku), nejprodávanější motor 1.2 PureTech získal titul Mezinárodní motor roku, prodeje jsou rekordní…Ať už se český automobilový trh pohne nahoru či dolů, je zřejmé, že letos na něm Peugeot bude králem.