Porsche začalo v Česku 12. září prodávat exkluzivní model Panamera. Jde o autopro úspěšné byznysmeny, které konkuruje Mercedesu třídy S nebo limuzínámMaserati či Bentley.
Autor: Porsche
Panamera je v prodeji zhruba týden, kolik zájemců z Česka si už limuzínu objednalo?
Datum 12. září je sice oficiálním termínem pro zahájení evropských prodejů modelu, ale objednávky jsme přijímali již dříve. V této chvíli evidujeme více než 30 zájemců.
Kdo je typickým zákazníkem?
PORSCHE PANAMERA |
Panamera je po terénním modelu Cayenne druhým „velkým“ Porsche na českém trhu. Základní varianta S se prodává za téměř 2,7 milionu korun, vrcholná verze Turbo vyjde na 3,6 milionu korun. Vůz má pod kapotou podélně uložený osmiválec s přímým vstřikováním paliva a objemem 4,8 litru, základní nepřeplňovaná verze poskytuje výkon 294 kilowattů. Základní Panamera S má jako jediná verze přímo řazenou převodovku, stejně jako ostatní varianty bude ovšem v nabídce i s dvouspojkovou převodovkou PDK. Panamera bude konkurovat jak supersportovním, tak i luxusním sedanům. |
Jsou to úspěšní podnikatelé a manažeři, mezi objednavateli jsou také známí sportovci. Jejich jména nemůžu zveřejňovat. Obecně lze říci, že jde většinově o uživatele exkluzivních aut značek Audi, Mercedes-Benz nebo BMW, kteří nyní chtějí zkusit Porsche. Druhou skupinou jsou vlastníci sportovního Porsche 911, kteří si k němu přikupují i větší limuzínu.
Jak se v letošním krizovém roce daří značce Porsche v Česku?
Díky několika různým okolnostem na nás krize nedolehla. Velmi nám pomohla dubnová legislativní změna, která zbavila podnikatele povinnosti montovat do auta kvůli odpočtu DPH přepážku. Z našich aut nabízel tuto možnost jen velký model Cayenne. Nyní si podnikatelé můžou uplatnit odpočet i u menších sportovních modelů. Navíc jsme uvedli na trh hned dvě novinky, dieselový Cayenne a nyní Panameru. Předpokládám, že letošní prodeje Porsche v České republice dosáhnou historicky rekordní hranice 200 vozů.
Společnost Porsche Inter Auto neprodává jen vozy Porsche, nabízíte také volkswageny, audi a škodovky. Jak se vám daří u těchto značek?
U nich jsme samozřejmě krizi pocítili, ale nejde o zásadní pokles prodejů. Volkswageny se prodávají stále dobře, zájem o vozy Audi a Škoda se trochu zmenšil. S celkovými prodeji kolem 13 000 aut ročně stále zůstáváme jedničkou mezi dealery nových vozů.
Automobilky Volkswagen a Porsche budou fúzovat. Nebude se to týkat i jejich českých dovozců? Nepřipravuje se spojení firem Import Volkswagen Group a Porsche Inter Auto CZ?
Nic takového se nechystá. V Česku působíme úspěšně už osmnáct let a není důvod to měnit.