Audi
INGOLSTADT (SZ, Welt)– Předseda představenstva automobilky Audi (patřící do skupiny Volkswagen) Franz-Josef Paefgen to nemá lehké. Podle listu Süddeutsche Zeitung musí bedlivě naslouchat, co ve Wolfsburgu říká energický Ferdinand Pi¨ech. Pro Paefgena je to nepříjemný představený, neboť sám kdysi Audi šéfoval, a tak může i nyní mnohem lépe nahlížet pod pokličku. Nedávno se nechal v jednom z interview slyšet, že Audi potřebuje rozhýbat, neboť se chová konzevativně. „Nastal v ní stav klidu, vyjádřil se Pi¨ech.
„Mějte prosím pochopení pro to, že nebudu tyto výroky komentovat, reagoval v listu Die Welt Paefgen. Akcionáři ho ale na nedávné valné hromadě pochválili, neboť automobilka si pod jeho vedením vede velmi dobře také v letošním roce, kdy celková odbytová situace ve světě výrobcům nepřeje. Audi během letošního prvního pololetí přesto zvýšila prodej o šest procent.
Odborníci připomínají, že ještě na mezinárodním autosalonu v Detroitu (zhruba před pěti měsíci) Pi¨ech výrobní program Audi velebil, a dokonce se chlubil, že je lepší, než má konkurenční BMW. Proč nyní šéf Volkswagenu Pi¨ech otočil, není přesně známo. Lidé znalí poměrů ve wolfsburské centrále Volkswagenu ale tisku prozradili, že Pi¨ech zřejmě nedští oheň na Audi kvůli Paefgeovi. Míří prý na jiného vlivného muže v Audi – předsedu dozorčí rady Roberta Büchelhofera, který současně v představenstvu celého koncernu VW odpovídá za prodej.
V něčem ale šéf Audi zpytovat svědomí přece jen musí. Malý vůz A 2 (s celohliníkovou karoserií) jde na odbyt mnohem méně, než se počítalo. V minulém roce byly problémy se sportovním modelem Audi TT. „Říká se, že má takové nedostatky, které dokonce vedly ke smrtelným nehodám, poznamenal list Süddeutsche Zeitung. Paefgen to příkře odmítá. Tvrdí, že tento vůz je po všech stránkách perfektní a nějaké technické dopracování nepřipadá vůbec v úvahu. Dalším Paefgenovým „vroubkem je, že byl odložen nástup nového modelu, který by měl nahradit stále velmi žádanou limuzínu A 8, vážně konkurující velkým vozům Mercedes a BMW.