Jednu z nejdůležitějších žižkovských tepen, ulici Seifertova, čeká proměna. Její budoucí podobu ulice určí studie, která vzniká ve spolupráci Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha) s architektonickou kanceláří edit!. Revitalizaci chce město provázat s rekonstrukcí tramvajové tratě. Studii má v plánu IPR Praha představit letos v létě.
Zadání studie se týká úpravy části ulice Seifertova a celé ulice Táboritská, neuralgickými body jsou tři místa: křižovatka Seifertovy a Chlumovy, schodiště mezi Rokycanovou a Chelčického a okolí obchodního centra Bezovka.
Přibýt by měly například nové lavičky a vodní prvek připomínající vodní pumpu. V plánu je i nové nasvícení schodů za pomoci diod. V ulicích mají také vzniknout nové přechody pro chodce a stávající budou upraveny jako bezbariérové. Úpravou projdou i tramvajové zastávky a chodníky. Počítá se i s výstavbou nových stromů. „Je to poprvé, co pro nás koncepční studii vypracovává externí firma,“ uvedl ředitel IPR Praha Martin Boháč.
Nová Seifertova ulice obrazem:
Křížení Seifertovy ulice a ulice Chlumova vytváří podle IPR Praha výškovou bariéru. Rozdíl vyrovnává nevzhledná zeď a příkré schodiště. Návrh proto klade důraz na plynulejší propojení ulic. Zeď nahradí soustava zelených ostrůvků a dalších schodišť – kromě klasických schodů vznikne i rampa a dvoje takzvané „jezdecké schody,“ což jsou nízké schody, které zajišťují pozvolné, a tím pádem snazší stoupání s možností příjemného posezení.
V místě propojení ulice Rokycanova a Chelčického se nachází další historické schodiště, které projde rekonstrukcí. Jednotlivé stupně doplní led diody, které budou kolemjdoucí moci ovládat a vytvářet tak různé svítící obrazce. Horní část schodiště doplní kruhová lavička Františka Saurera, legendárního žižkovského bouřliváka z období první republiky. Ve spodní části přibyde vodní prvek jako připomenutí historické pumpy, která tu kdysi stávala.
Praha si chce posvítit na podchody. Čtěte:
Konec tmavých děr? Pražské podchody nasvítí město a ozdobí umělci
Prostor obchodního centra Bezovka má stejně jako ulice Seifertova výškovou bariéru v podobě zdi podzemních garáží. Návrh to řeší novým schodištěm, které je zapuštěné do zdi podzemní garáže a propojuje tak chodník a prostor před Bezovkou. Celý prostor bude bezbariérový a doplní jej lavičky, reklamní nosič a stromy.
Realizaci tramvajové trati plánuje Dopravní podnik nejpozději v roce 2022, pokud bude projektová dokumentace hotová dříve, mohly by se ulice měnit již třeba v roce 2020.