Menu Zavřít

Šelma v rouše kombíku

24. 9. 2002
Autor: Euro.cz

V této Alfě Romeo se toho moc přestěhovat nedá

Jedním z nejrychlejších kombíků na českém trhu je nepochybně Alfa Romeo Sportwagon, která se prodává v nejlevnější verzi za 797 tisíc korun. Jeho základem je sportovní sedan Alfa 156, který odkázal Sportwagonu stejný vzhled až po zadní boční dveře. Za nimi však není stupňovitá záď, místo ní navazují plynulé linie zavazadlového prostoru, ukončené pátými zadními dveřmi, které se zakusují hluboko do střechy. Auto má stejně jako všechny alfy agresivní vzhled žraloka, který umocňuje integrovaný střešní spoiler. K eleganci přispívá i efektní prosklení se skrytými sloupky pod vlepenými bočními skly. Pod kapotou může být celkem pět různých motorů, týdeník EURO otestoval silnou variantu s benzinovým šestiválcem o objemu 2,5 litru. Agregát se čtyřiadvaceti ventily má výkon 140 kilowattů a prodává se za 1 062 000 korun. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou s ním sportwagon zrychluje z klidu na 100 km/h za necelých osm sekund, jeho rychlostní maximum se pak blíží 230 kilometrům v hodině. Nadupaný stroj si samozřejmě řekne o dost benzinu – kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem dvanácti litrů na sto kilometrů jízdy.
Kdo by však v kosmickém kokpitu sportwagonu myslel na spotřebu. Za palubní desku s červeně podbarvenými kruhovými budíky by se nemusel stydět žádný soutěžní jezdec. Dojem umocňuje sportovní tříramenný volant a střední panel, který jako by vypadl z mezihvězdného korábu. A k tomu sportovně tvrdý podvozek, který žádné jiné kombi nemá.
Soutěžní nádech je u sportwagonu vyvážen některými méně praktickými prvky. V kabině například není kam odložit nápojový kelímek, zavazadlový prostor nabízející skromných 360 litrů je oproti většině konkurentů malý. Přední spoiler zase visí hodně nízko nad silnicí, a tak se často stává obětí kamene či obrubníku. Alfa Romeo 156 Sportwagon ale není auto na chatu či na polní cesty. Je to šelma určená pro dravou jízdu po dobrém asfaltu. Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24V (testovaná verze)
Motor benzinový šestiválec
Zdvihový objem 2,5 litru
Nejvyšší výkon 140 kW
Převodovka šestistupňová manuální
Objem zav.prostoru 320 litrů
Nejvyšší rychlost 230 km/h
Průměrná spotřeba 11,7 l/100 km
Cena 1 062 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?