Menu Zavřít

Sen k nošení

27. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Pánské kolekce a cit pro marketing dovedly rodinnou dílnu mezi top výrobce obuvi na světě

Na počátku dvacátého století se v Itálii mnoho obchodních cestujících usadilo v kamenných obchodech. Podobně roku 1910 rodina Baldininiů otevřela v městečku San Máuro Páscoli, pár kilometrů nad Rimini, první ševcovskou dílnu spojenou s prodejnou. (Mimochodem, v San Máuro Páscoli sídlí hned čtyři výrobci luxusní dámské obuvi z první světové patnáctky v tomto sektoru: kromě Baldininiho Sergio Rossi, Vittorio a Alberto Pollini a Quinto Casadei.) Během dvou generací si značka vybudovala tradici a z původně místního výrobce obuvi na míru se stala prosperující společností expandující do celé Itálie.

V roce 1970 převzal rodinný podnik vnuk zakladatele, marketingový stratég Gimmi Baldinini. O čtyři roky později přišel další zlomový okamžik - rok 1974 je dodnes v dějinách firmy zmiňován jako „rok dřeváků“. Zaznamenaly nebývalý úspěch a firma jich vyráběla pět set párů denně - všechny ručně. Ruční práce přitom představuje většinu výrobního procesu dodnes.

Mezi řemeslem a uměním vede jen velmi tenká hranice a Gimmi Baldinini ji překročil. Jeho obuv je po celém světě známa svou exkluzivitou a dokonalostí v každém detailu. Právě důraz na detail a až posedlost, s jakou se mu designéři značky věnují, je jedním z poznávacích znaků obuvi Baldinini. Kromě kůží všeho druhu pracují návrháři a řemeslníci v dílnách u jadranského pobřeží se spoustou dalších materiálů, bižuterií počínaje a ušlechtilými kovy konče.

Značka Baldinini zaznamenává v posledních letech nárůsty obratu v řádu desítek procent, například vloni oproti roku 2003 o dvacet pět procent na 30 milionů eur. Gimmi Baldinini neúnavně otevírá nové značkové obchody ve všech koutech světa a dobývá nové trhy. Mezi nimi vévodí především Rusko, následované střední Evropou, Dálným východem a samozřejmě Amerikou.

O růst obratu se ve velké míře zasloužila pánská obuv, jejíž podíl na celkové produkci firmy vzrostl v krátké době z deseti na třicet pět procent. „Pánská obuv je novým přírůstkem,“ vysvětluje Gimmi Baldinini. „Začínali jsme s několika málo modely, ale poptávka natolik vzrostla, že jsme byli nuceni otevřít obchody specializované jen na pánskou módu.“ Každý rok značka uvádí na trh ve dvou kolekcích asi osm set nových modelů: okolo dvou set dámských bot, stovky pánských a stovky v kolekci Trend.

Úspěchy také donutily firmu rozšířit výrobní prostory - k původním budovám v San Máuro Páscoli přibyly nové haly a dílny, veškeré výrobní práce se ovšem odehrávají v areálu o rozloze patnácti tisíc metrů čtverečních kolem budovy managementu.

Nejzajímavější podívanou z celého procesu nabízí „knihovna“ kůží. Nejrozličnější druhy z celého světa jsou uloženy v policích a přesně označeny. Najdou se zde vzorky klasické i exotické: telecí kůže od vyhlášených evropských chovatelů, indické a čínské kůzlečí nebo kůže z argentinských býčků, ale i kůže plazů včetně krokodýlých a hroznýších, a dokonce pštrosí, klokaní či sloní.

bitcoin_skoleni

Léto à la Baldinini aneb do čeho se musíte obout

Marnivost ukrytá v třpytivých přívěscích, zářivě perleťových tkaničkách kolem kotníků, jiskřících sklíčkách od Swarovského. Šperky na nártu vsazené do elegantní telecí kůže a perleťově měděné klínovité podpatky.
Extravagantní vlákna a naprostý triumf barev citrusových plodů, horké nebo slunečné odstíny a středozemní tóny. Zábavné barvy od pistáciově zelené a růžové přes nebesky modrou a tyrkysovou po fialovou a čokoládově hnědou.
Nesmějí chybět květy, spirály růží a tkaničky vinoucí se po noze jako oddenky vinné révy. Jemné pestrobarevné okvětní lístky z usně, zdůrazněné kontrastním šitím, vyrůstají ze středu z tenkého kovu. Svršek sandálů rámují stylizované listy.
Půvabná svůdnost, lehce hříšná, ozdobená piercingem. Pantofle, sandály i kotníkové boty zdobí přezky, cvočky a neobarokní prvky. Kůže hovězí a vintage, podpatky designové a klínovité, mohou být i dvoubarevné.

  • Našli jste v článku chybu?