Česká televize (ČT) by podle Senátu měla čtyři pětiny výnosu z reklamy rozdělit rovným dílem mezi Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a Státní fond kultury.
Autor: Martin Siebert
Veřejnoprávní televize, která už nyní přispívá do kinematografického fondu, by kvůli tomu mohla dál vysílat reklamu v současné výši. Senátní návrh nyní dostane k posouzení sněmovna.
ČT měla podle původního návrhu senátorů ODS rozdělit mezi fondy rovným dílem 25 milionů korun měsíčně. Televize totiž už nyní přispívá pravidelně každý měsíc do kinematografického fondu 12,5 milionu korun z příjmů z reklamy. Tato povinnost jí má skončit po dokončení digitalizace. Současně by měla v té době z ČT zmizet reklama. Senátoři ale navrhují, aby v televizi reklama zůstala a výtěžek z ní šel i nadále do obou fondů. Podle schválených úprav by to mělo být 80 procent výnosů z reklamy, které budou fondy dostávat čtvrtletně. Zbytek by podobně jako dosud sloužil na správu a digitalizaci Archivu ČT.
Veřejnoprávní televize by podle předlohy směla reklamu dál vysílat i po přechodu na zemské digitální vysílání, a to v současném rozsahu, uvedl senátor ODS Milan Bureš. Čas vyhrazený reklamě na programu ČT 1 by nesměl přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času, na ostatních programech nesmí přesáhnout 0,5 procenta vysílacího času. Večer by vysílání reklamy nesmělo přesáhnout šest minut během jedné hodiny. Návrh má pomoci zachránit Státní fond kultury, kterému hrozí zrušení kvůli nedostatku peněz, je nefunkční už čtyři roky, kdy se postupně začala vyprazdňovat jeho rada, která jako jediná v souladu s posláním fondu může rozhodovat o finanční podpoře kulturních projektů.
Více na MarketingJournal.cz.