Česká spořitelna
PRAHA (mez) - Každý klient České spořitelny, který letos od 1. dubna do 15. května zaplatil za služby nebo zboží platební kartou nebo si dobil kredit mobilního telefonu v bankomatu, tak zároveň pomohl seniorům. Česká spořitelna totiž v uvedeném období odvedla v rámci dobročinné akce nazvané „Kdo říká, že Vám za placení kartou nikdo nepoděkuje?“ za každou takovou transakci padesát haléřů občanskému sdružení Život 90. Celkově tak Česká spořitelna věnuje sdružení 3,17 milionu korun. „Částka bude směřovat našim spoluobčanům, kteří to nejvíc potřebují. Občanské sdružení Život 90 použije prostředky na provoz jediné bezplatné nonstop telefonní linky v České republice, která se zaměřuje na pomoc řešení problémů stárnoucí populace, osamělých seniorů a rodin pečujících o těžce nemocné seniory,“ upřesnil člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny Martin Škopek. Spolupráce Nadace České spořitelny s Občanským sdružením Život 90 je dlouhodobá. Sdružení zajišťuje humanitární služby pro seniory s cílem zlepšovat kvalitu života lidí osamělých, sociálně handicapovaných a zdravotně postižených v jejich vlastních domovech. Kampaň na podporu seniorů je jen jedním z řady projektů, kdy banka přispívá na charitativní účely. Díky obdobné aktivitě, která se uskutečnila loni na jaře, mohla Česká spořitelna pro změnu věnovat 3,5 milionu korun na boj s rakovinou prsu. I tehdy připsala banka za každou platbu kartou nebo dobití kreditu mobilního telefonu v bankomatu na dobročinné účely padesát haléřů. Částku pak věnovala na konto Nadačního fondu Mamma, který prostředky využil na nákup mamografu. Aktivita nazvaná „I drobná platba se může stát drahocennou“ byla následně v závěru roku oceněna v konkurenci více než sedmdesáti evropských projektů Evropskou asociací pro finanční management a marketing cenou Grand Prix.