Pro důchod na poštu. A zásadně v hotovosti.
Tento tradiční rituál se nyní bankám díky nouzovému stavu daří pomalu měnit. „Zcela nečekaný vliv má současná koronavirová pandemie na chování nejohroženější skupiny obyvatel, na seniory. Ti si v masovém měřítku začali zakládat internetové a mobilní bankovnictví,“ informovala Komerční banka.
O co se banky snažily roky, zařídil nouzový stav za několik málo týdnů. „Zatímco v únoru si některý z online kanálů Komerční banky zřídilo týdně v průměru 86 seniorů ve věkové skupině nad 65 let, v posledních čtyřech týdnech je to 190 seniorů. Aktuálně si svůj účet u Komerční banky z domova obsluhuje již téměř dvanáct tisíc seniorů,“ upřesňuje Jan Kubálek, manažer pro strategii retailového bankovnictví v Komerční bance.
V Česku je skoro 2,5 milionu lidí pobírajících starobní důchod. Část z nich nemá internetové připojení a obecně online službám moc nedůvěřují. Banky na ně cílily vždy, nikdy se jim ale nedařilo tak jako nyní.
Na seniory políčila v době nouzového stavu i banka s největším počtem klientů v zemi. „Identifikovali jsme teď třicet tisíc seniorů, kteří nemají ani platební kartu, přes klientské centrum s nimi teď komunikujeme a chceme jim kartu poslat, aby mohli nakupovat na internetu nebo aby si mohli alespoň peníze vybrat z bankomatu a nemuseli chodit na pobočku,“ řekl v polovině dubna šéf distribuce České spořitelny Marek Blaha. Banka zatím nezveřejnila, kolik klientů nabídku využilo.