Hilton
Po několikaměsíčním hledání konečně americký hotelový řetězec Hilton Hotels Corp. našel prostor pro expanzi. Minulý týden oznámil, že za čtyři miliardy dolarů koupí americkou síť Promus Hotel. O transakci, kterou už schválily správní rady obou podni ků, budou hlasovat akcionáři na valné hromadě až koncem roku. Čeká se však jejich souhlas.
Hilton se letos zbavil svých heren a soustřeďoval se dosud pouze na čtyřhvězdičkové a pětihvězdičkové hotelové služby. Nyní však rozšíří své portfolio i o nižší třídy. Kombinací obou skupin vznikne celek s 1700 hotely všech cenových tříd s 290 tisíci pokoji a 85 tisíci zaměstnanců.
Pod Hilton teď budou spadat i hotelové značky Embassy Suites, Hampton Inn, Doubletree a další. Hilton se tak posune ve světovém žebříčku ze sedmého na šesté místo. Loni dosáhl zisku 298 milionů dolarů při obratu 1,7 miliardy USD. Promus vydělal vloni čistých 154 milionů dolarů při obratu 1,1 miliardy U SD, má však 1,4 miliardy dolarů pohledávek. Fúze v hotelovém sektoru se množí s rostoucí globalizací cestovního ruchu a rezervačních systémů, vysvětluje francouzský ekonomický deník Les Echos.