PRODEJ OCHRANNÝCH ZNÁMEK Britská farmaceutická firma GlaxoSmithKline (GSK) koupí ochranné známky k tradičním zubním pastám Fluora, Odol nebo Thymolin. Hodnota transakce se odhaduje na stovky milionů korun.
PRODEJ OCHRANNÝCH ZNÁMEK Britská farmaceutická firma GlaxoSmithKline (GSK) koupí ochranné známky k tradičním zubním pastám Fluora, Odol nebo Thymolin. Hodnota transakce se odhaduje na stovky milionů korun.
Společnost Setuza, která ochranné známky na prodává, bude pro britskou firmu vyrábět pasty dál a dokonce ztrojnásobí jejich dosavadní produkci. „Staneme se nyní na českém trhu jedničkou v oboru dentální hygieny,“ prohlásil v tisku ředitel českého zastoupení GSK Petr Novák.
Ústecká firma uvádí, že ji k prodeji zubních past nevedla snaha získat za každou cenu peníze, i když loni vykázala ztrátu 700 milionů korun. „Prodej značek odpovídá našemu podnikatelskému záměru. Chceme se soustředit hlavně na zpracování olejnin k výrobě surovin pro biopaliva,“ řekl generální ředitel Setuzy František Janů.
Britská GSK je evropskou farmaceutickou jedničkou. Za loňský rok vykázala hrubý zisk 2,4 miliardy eur, tedy asi 72 miliard korun.
Koupí značky Odol od Setuzy skončily i spory o tuto ochrannou známku. Setuza ji měla zaregistrovanou pro český a slovenský trh, společnost GSK ji naproti tomu mohla používat v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku.
Podle šéfa Setuzy mohou za rozdělení značky mezi dvě různé firmy druhá světová válka a Benešovy dekrety. „Zubní pastu tohoto jména totiž vyráběla jedna firma za první republiky ve dvou závodech: v Ústí nad Labem a v německých Drážďanech. Po válce přešla značka z Ústí na znárodněný český tukový průmysl, zatímco ta z Drážďan postupně na západoevropské producenty a nakonec na GSK,“ vysvětlil Janů.