Internetová společnost Seznam.cz loni zvýšila tržby o devět procent na 3,41 miliardy Kč, což je nový rekord. Zisk před zdaněním stoupl rovněž na rekordní výši 1,25 miliardy Kč.
Nejvíce se na nárůstu obratu největší české internetové firmy podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Firma to ve středu oznámila v tiskové zprávě.
Tržby z Skliku meziročně vzrostly o více než 20 procent, především díky rozšiřování možností partnerské sítě, dalšímu zapojování bannerové reklamy a rozšiřování prodeje reklamy formu aukcí. Obrat Skliku přitom představuje více než 40 procent všech reklamních tržeb společnosti Seznam.
Třetinový podíl na celkových tržbách mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty například na serverech Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz. Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a dalších a z katalogového serveru Firmy.cz.
Přečtěte si, jak se daří české ekonomice Česká ekonomika i letos silně roste přes tři procenta |
„Naší obrovskou výhodou je, že peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě. Soustředíme se nejen na rozšiřování nabídky reklamních formátů, ale i na modernizaci technologií. Neustále rozšiřujeme řady programátorů a výzkumníků, abychom mohli inovovat naše služby nejen po stránce produktové, čehož si všimne každý běžný uživatel, ale i po stránce technologické,“ uvedl generální ředitel firmy Pavel Zima.
Weby Seznamu měly letos v dubnu celkovou návštěvnost z PC kolem 6,6 milionu uživatelů a dalších 2,5 milionu návštěvníků z mobilů. Konkurenční Mafra měla na svých stránkách 4,8 milionu, respektive 2,2 milionu uživatelů.
Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Ten nedávno odkoupil zpět 30procentní podíl od fondů Tiger Holding Four a Miura International. Seznam provozuje stejnojmenný vyhledávač, mapový server Mapy.cz, zpravodajské Novinky.cz, oborové weby nebo videoportál Stream.cz.