Menu Zavřít

Seznamu loni rostly tržby o pět procent na 4,7 miliardy

23. 6. 2020
Autor: Jan Sedlák

Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni zvýšila tržby o 4,7 procenta na 4,69 miliardy korun. Zisk před zdaněním se pohyboval kolem 1,4 miliardy Kč, což je o 12 procent meziročně méně. Ziskovost zůstala na hranici 30 procent. Největší měrou se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst 15 procent. Uvedli to dnes zástupci společnosti.

Firma se loni zaměřila na domovskou stránku s vyhledávačem a personalizovaným obsahem. Součástí domovské stránky je tzv. feed s odkazy na články zpravodajských webů, kterých je v současnosti kolem 300. "Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 procent," uvedl jeden z provozních šéfů Seznamu Pavel Zima.

Mapy.cz začaly spolupracovat s Booking.com a uživatelé chytrých telefonů od Apple s nimi mohli díky podpoře CarPlay vyrazit i na cesty autem. Nového designu se dočkalo také několik služeb, například Počasí.cz, Seznam Zprávy nebo Prohlížeč, který v současnosti využívá na všech platformách více než 1,5 milionu unikátních uživatelů. Za loňský rok si jej do svých mobilů stáhlo více než 1,2 milionu lidí. Do e-mailu byla integrovaná funkce kalendáře.

Začátkem roku 2019 se po nákupu podílu 100 procent stala součástí skupiny Seznam regionální rádia Expres FM a Classic Praha.

Trend zvýšené konzumace obsahu na domovské stránce české internetové jedničky se podle Zimy projevuje i v letošním roce a kulminoval během koronavirové epidemie. Letos v březnu vzrostl meziročně o 60 procent na 228 milionů kliknutí.

Letošek bude podle Zimy klíčový pro Seznam i celou tuzemskou ekonomiku. "Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability," dodal.

Během nouzového stavu Seznam.cz zvýšil návštěvnost své domovské stránky i jednotlivých obsahových služeb. Velký podíl na tom měly koronavirové speciály, které vznikaly na téměř všech službách Seznamu. Díky zapojení do trasování polohových dat uživatelů si více než půl milionu nových uživatelů stáhlo mobilní aplikaci Mapy.cz.

MM25_AI

Vlastníkem Seznamu.cz je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.

  • Našli jste v článku chybu?