Menu Zavřít

Showroom na listopad

22. 10. 2004
Autor: Euro.cz

Barva, jež má prodávat • Záchranná mise • Bratrovražda • Přezouvejte v září

Fiat Stilo MS

Schumi na naftě

Skoro by to ponoukalo k sarkastickým poznámkám. Stilo se místo hitu stalo u Fiatu spíše trpěným modelem, takže snažit se prodat jeho omezenou sérii vypadá jako poslední možnost, jak k němu přitáhnout upadající pozornost. Zhruba tři a půl tisíce vozů však ponese jméno Michaela Schumachera a budou vyvedeny v červené barvě velmi podobné té, jíž se chlubí i monoposty Ferrari. Stilu to konečně dodává na proklamované stylovosti, kterou jeho design sám o sobě nehýří.

Série automobilů výhradně s třídveřovou karoserií bude mít k dispozici dvě pohonné jednotky, obě dieselové s přeplňováním: pětiválec o objemu 2,4 litru a maximálním výkonu 170 koní a 1.9 Multijet se 140 koňmi. V nabídce je kromě spojlerů a dalších sportovních doplňků také bohatá výbava zahrnující panoramatické střešní okno, dvouzónovou klimatizaci, přehrávač kompaktních disků a skladeb ve formátu MP3. A samozřejmě to nejdůležitější - logo se jménem Michaela Schumachera.

Land Rover Discovery

Objevovat nové zdroje

Zachrání nová generace Land Roveru Discovery pracovní místa ve Velké Británii? Stejně jako od Range Roveru Sport, který přijde na trh příští rok, očekává značka spadající do koncernu Ford od terénního automobilu úspěch. Na trhu přeplněném sportovně užitkovými automobily schopnými zvládnout lecjaký terén to přitom nebude mít lehké. Ať už bude bojovat s BMW X5, Volkswagenem Touareg, Volvem XC90 či Audi Q7 (založeném na konceptu Pikes Peak), musí nabídnout něco navíc. Jedním z hlavních trumfů discovery se má proto stát kromě sofistikovaného systému Terrain Response, usnadňujícího jízdu v náročných podmínkách, turbodieselový šestiválec o výkonu 190 koní. Dostat 2,7tunový vůz z bahna pro něj bude určitě hračka, podaří se mu ale vytáhnout Land Rover z červených čísel?

Hyundai Tucson

Obsese terénem

Korejský koncern Hyundai míří mezi pět největších automobilek světa. Alespoň to jeho vedení sebevědomě naznačuje prohlášeními, že do roku 2010 chce prodávat přes pět milionů vozů. Nejnovějším přírůstkem modelové řady je sportovně užitkové Hyundai Tucson, které je spolu s Terracanem a Santa Fe již třetím vozem značky zaměřeným do terénu. Tucson je mezi nimi nejmenší, přičemž od o něco většího Santa Fe se liší především skromnějším zavazadlovým prostorem (644 litrů oproti 850). Pod kapotou by měl mít tři motory, dva benzinové o objemech 2,0 a 2,7 litru a dvoulitrový turbodiesel. S kvalitou zpracování Korejci poslední dobou již problémy nemají a navíc si stále zachovávají u svých modelů bohatou základní výbavu. Faktem však je, že do koncernu Hyundai patří také vozy sesterské automobilky KIA - Sorento a nové Sportage, které se na trh dostane na přelomu roku. Otázkou je, zda se již v Koreji dostatečně zamysleli nad souslovím vnitřní konkurence.

Zimní pneumatiky

Gumování sněhu

Zatímco dříve se zimní pneumatiky od letních odlišovaly pouze hloubkou dezénu, dnes se věci mění. Pláště jsou sofistikovanější, poskytují na sněhu podstatně lepší přilnavost a také kvůli tomu se čím dál lépe prodávají. Loni se v Evropě prodalo speciálně pro zimní podmínky 44,1 milionu kusů pneumatik, za rok 2008 by jich mělo najít kupce 49 milionů (v Česku mají jejich prodeje stoupnout z 1,31 na 1,45 milionu kusů). A výrobci si to užívají.

MM25_AI

Německý koncern Continental (a jeho nejpěknější závod Barum, jak v září prohlásil šéf otrokovické firmy Pavel Pravec) nedávno představil dvojici pneumatik pro zimní podmínky ContiWinterContact TS 810 pro luxusnější automobily střední a vyšší třídy a ContiWinterContact TS 810 Sport pro silné sportovní vozy. Pět rozměrů druhé jmenované s označením NO schválilo pro první výbavu i Porsche.

Italská společnost Pirelli zase přišla s pláštěm Winter Sottozero, který není určen pouze pro zimní období, ale kvalitně drží automobil na silnici od září do dubna. Pneumatika se vyrábí také ve stále oblíbenější verzi run-flat, jež umožňuje dojezd několik desítek kilometrů do nejbližší opravny a především minimalizuje nebezpečí nehody při proražení pláště ve vysoké rychlosti.

  • Našli jste v článku chybu?