U:fon
U:fon, čtvrtý mobilní operátor na českém trhu, pokračuje v rychlém budování sítě a rozšiřuje pokrytí. V současnosti zasahuje signálem asi třicet procent populace ČR, začátkem srpna by měla být v dosahu U:fona asi polovina obyvatel. „Týden za týdnem nám přibývají desítky základnových stanic, síť se rychle rozrůstá. Výhodou je, že většina vysílačů je umísťována na již existující stožáry, čímž se jejich instalace zrychluje a navíc vyžaduje minimální zásahy do krajiny,“ říká Luboš Bôrik, generální ředitel Mobilkomu, který operátora provozuje a patří do investiční skupiny Penta. Na konci letošního roku bude dle něj moci využívat U:fonovu síť už výrazná většina obyvatel Česka.
Na výstavbě sítě U:fonu se významnou měrou podílí ČD-Telematika, jež operátorovi poskytuje datové služby pro provoz sítě a zároveň pomáhá zvyšovat pokrytí. U:fon spustil síť letos v květnu; prostřednictvím technologie CDMA nabízí mobilní připojení k internetu za ceny začínající na dvou stech korunách bez DPH. Počet zákazníků nechce nyní firma komentovat, od konce prázdnin však chce spustit rozsáhlou reklamní kampaň ve všech médiích, kterou bude zajišťovat agentura McCann Ericsson. Televizní spot by měl natočit režisér Karel Janák, autor komedií Snowboarďáci a Rafťáci. Marek Sláčik, marketingový ředitel U:fonu, říká: „Chceme se prezentovat jako česká společnost, která má blízko ke klientům a hovoří s nimi srozumitelným jazykem. Cílovou skupinou jsou zejména domácnosti, které potřebují levné připojení k internetu a volání v rámci sítě zdarma.“