Česká spořitelna tento týden oznámila, že prostřednictvím svého programu Seed Starter majetkově vstupuje do start-upu Signi. Bankovní kolos chce využít technologie Signi v rámci digitalizace svých interních procesů i při komunikaci s klienty.
„„Mít za zády tak velkého a tradičního partnera je zdrojem neuvěřitelného drivu, na druhou stranu je to ale závazek,“ říká zakladatel Signi Ondřej Synovec. „Na ten jsme nicméně plně připraveni a jsme si jisti, že dokážeme Signi posunout ještě mnohem dál.“
Za Českou spořitelnu okomentoval transakci lídr programu Seed Starter Jiří Skopový: „Věřím, že řešení od Signi by do budoucna mohla být skvělým doplňkem našeho George klíče a Bankovní IDentity. V oblasti digitalizace nám zkrátka výrazně pomůže, a navíc nemusí zůstat pouze u českého trhu.“ Cenu transakce ani výši podílu žádná ze stran nezveřejnila.
Signi se zaměřuje na zjednodušení podepisovacích procesů. Hodí se každému, kdo „něco“ podepisuje – nemusí totiž nic tisknout, skenovat, posílat ani archivovat. Mezi jejich klienty patří velké realitní kanceláře, přepravní služby nebo drobní.
K nejznámějším zákazníkům se řadí Remax, Roger, Nano Energies, Rohlik.cz nebo DoDo. „U každého z nich pokrýváme trochu jiný typ agendy, co ale mají všichni společné, jsou výsledky. Podle našich referencí obvykle ušetříme mezi 70 až 80 % času stráveného nad jedním dokumentem. A ve firmách, kde se soustředí na efektivitu a rozvoj, je opravdu zásadní, zda celý proces zabere hodiny, nebo jen minuty,“ popisuje Synovec.
Elektronické podepisování dokumentů probíhá prostřednictvím webové aplikace. Dokumenty jsou navíc v souladu s nařízením eIDAS a z právního hlediska jsou naprosto platné a závazné ve všech zemích Evropské unie. Tím Signi pokrývá zhruba 97 % dokumentů, které jsou vázané k firemní komunikaci.
„Pandemie skokově urychlila digitalizaci – myšlenka vzdát se papíru ve prospěch nových technologií již není pouze módním trendem, ale naléhavou potřebou,“ tvrdí zakladatel Signi. „Předpokládáme, že téměř všechny prvky administrativních procesů souvisejících s dokumenty budou v nejbližší době přeneseny do online a nikdy se nevrátí do své předchozí podoby.“
Pod novým názvem
Společnost vznikla v roce 2019 pod názvem iSmlouva. Nyní má za sebou kompletní rebranding. Původní název se totiž hodil výhradně pro český trh. „Zpočátku také bylo naší hlavní ambicí řešit právě elektronické podepisování smluv. Tehdy si mysleli, že to je středobod, který mnoho firem trápí.
„Postupem času jsme ale zjistili, že problém, který umíme řešit, je mnohem rozmanitější. A zkuste někomu vysvětlit, že iSmlouva není aplikace pouze pro digitalizaci smluv,“ objasňuje Synovec pohnutky ke změně názvu. Signi se podle něj navíc mnohem lépe skloňuje a celkově je to více uchopitelné pojmenování.