Řešit své spory u soudu není jistě nic příjemného. Když už se to stane, může být i tvrdým oříškem rozhodnutí, koho zvolit, aby vás úspěšně hájil.
Autor: Jakub Stadler
Kdo se nesoudí často, těžko vybírá mezi širokou nabídkou advokátních kanceláří. Jednou z možností může být volba podle mediálně známých tváří. Kdo by alespoň jednou začas nezaregistroval ve zprávách jména jako Jan Kalvoda, Tomáš Sokol, Klára Veselá - Samková, Jiří Teryngel nebo Marie Benešová. Na druhou stranu právě jejich účast na procesu může přitáhnout někdy nežádoucí pozornost médií. A jejich služby bývají navíc nadstandardně honorovány. Podle průzkumu Profitu se to ale i tak klientům spíš vyplatí.
Anketa Profitu: Pomáhá mediálně známý právník vyhrávat soudní pře?
||
| ANO|
Mojmír Čapka
generální ředitel Brisk Tábor
Nemělo by to mít vliv, ale mediálně známý právník může být známý právě proto, že jeho výsledky jsou nadprůměrné a proto je vyhledávanější.
||
| NE|
Josef Novák
ředitel VEBA
Chybí mi ale osobní zkušenost. Takový právník obvykle pracuje na kauzách s mediálním potenciálem, a takové VEBA naštěstí doposud neměla.
||
| ANO|
Eva Svobodová
Asociace MSP a živnostníků
U velkých advokátních kanceláří a známých právníků si i soudci dávají velký pozor na formulaci protokolu z jednání a zdůvodnění rozsudků.
||
| ANO|
Linda Vavříková
majitelka Alegria
I když si myslím, že by na tom záležet nemělo, asi to pomáhá.
||
| ANO|
Tomáš Pelikán
majitel Terrinvest
Nevěřím příliš v nestrannost justice, u mediálně známých jmen se soudci obávají následně i nepříjemností v případě medializace případů.