Hlavní boom kategorie víceúčelových rodinných vozů už je sice za zenitem, nicméně nepřítomnost automobilky v daném segmentu je dnes prakticky nemyslitelná. O to více, že zájem zákazníků se rychle přesouvá od velkých MPV k menším. Zkrátka ideální čas k vyplnění tržní mezery.
Nový peugeot má nejblíže k sesterské řadě Citroënů C4 Picasso. Svými rozměry přesně sedí mezi krátkou pětimístnou variantu a prodloužené sedmimístné Grand Picasso. Sám Peugeot 5008 bude v nabídce figurovat jako pětimístný i sedmimístný automobil, přičemž rozměry jsou v obou provedeních stejné. Ve srovnání s modelem 3008 je novinka výškou i šířkou stejná, délka a rozvor jsou však větší. Dohromady to znamená, že 5008 má předpoklad být velmi úspěšným autem. Pohotovostní sedadla ve třetí řadě totiž ve sklopeném stavu nijak neomezují zavazadlový prostor, což z 5008 dělá kandidáta na stěhovací vůz. V případě potřeby zůstává jakýsi zbytek kufru i při použití všech sedmi sedadel, a to díky delšímu rozvoru . A vnitřní prostor tohoto vozu připomíná díky bohatému prosklení autobus.
Designové ztvárnění exteriéru je spíše decentně moderní na rozdíl od excentrického bratra 3008. S ním sdílí novinka jednak některé rysy přídě, inspirované vysokorychlostními vlaky, ale také novou přístrojovou desku, head-up displej a systém varující řidiče před malou vzdáleností od vozidla jedoucího před ním. Uvnitř vozu panuje prostor. Šířka v oblasti loktů je natolik velkorysá, že i na sedadlech ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dva dospělí. Nejde tedy v žádném případě o nouzová sedátka pro děti, jak tomu dříve bylo zvykem. Velkým kladem jsou nastavitelné sedačky ve druhé řadě, u nichž lze měnit jak sklon opěradla, tak je podélně posouvat. Vynikajícím způsobem je vyřešeno jejich sklápění do podlahy. Lze vyrobit rovnou ložnou plochu sahající od dveří kufru až k palubní desce vozu. V této konfiguraci se dá do vozu naložit předmět o délce téměř tří metrů.
Mimo zavazadlový prostor a objemné kapsy ve dveřích lze k uskladnění různých drobností využít například chlazenou schránku ve středové konzole o objemu 10,5 litru či kapsy v zadních dveřích.
V příplatkové výbavě je možné pořídit integrovaný multimediální systém pro cestující ve druhé řadě sedadel. Ten zahrnuje dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované do předních opěrek hlavy, propojovací konzolu, do které lze připojit přenosný videopřehrávač, herní konzolu, DVD přehrávač et cetera. K tomu troje bezdrátová sluchátka připojená přes bluetooth. Každý z cestujících na zadním sedadle může využít svůj zdroj signálu. Bohužel konstruktéři nedomysleli propojení DVD mechaniky u řidiče, která bez problémů přehrává filmové disky, s obrazovkami multimediálního systému. Bez externího přehrávače se pohádkychtivé dítko kýženého zážitku nedočká, přestože celý problém by řešily necelé dva metry kabelu za sto korun.
Přestože o jízdní vlastnosti v této kategorii až tak nejde, je Peugeot 5008 nutné vychválit i v této oblasti. Auto se chová překvapivě jistě, dobře drží stopu a na poměry třídy jeví minimální tendence k náklonům v zatáčkách. Podvozek se opravdu povedl, kompromis mezi pohodlím a čitelným chováním auta je skvěle vyvážený. Testované auto poháněla benzinová šestnáctistovka o výkonu 156 koní, spojená s šestistupňovým manuálem. Při prázdném autě naprosto dostačující motorizace, ovšem vzhledem k tomu, jak je možné 5008 „nacpat“ lidmi i bagáží, v plném osazení už motor vyžadoval častější řazení, což se promítalo na spotřebě. Diesel o podobném výkonu bude tomuto povedenému vozu svědčit lépe. Každopádně si ale auto své zákazníky najde, kromě užitných vlastností třeba i díky technologiím – head-up displej, radar, bezklíčový přístup, vynikající nastavitelné sedačky, to vše zatím patřilo k výbavám vozů s téměř dvojnásobnou cenovkou atakující nejméně milion korun.
klady
jízdní vlastnosti
variabilita
skvěle vyřešený vnitřní prostor
moderní technologie
zápory
DVD u řidiče nespolupracuje s obrazovkami pro zadní řady
Peugeot 5008
Motor: přeplňovaný benzinový čtyřválec
Převodovka: šestistupňová manuální
Zdvihový objem: 1598 ccm
Nejvyšší výkon: 115 kW
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 s.
Kombinovaná spotřeba: 7,1 l/100 km
Cena: 434 900,– (základní)