Prodejci pyrotechniky zaznamenávají koncem letošního roku až pětinový meziroční pokles tržeb. Čechy přiměla šetřit i za silvestrovskou zábavní pyrotechniku a ohňostroje hospodářská krize.
Autor: www.czechtourism.cz
Nižší tržby po několika tučných letech prodejci vykázali už v loňském roce, kdy krize dorazila do Česka. „Tržby máme o zhruba dvacet procent nižší než loni. Je vidět, že lidé šetří,“ uvedl ředitel společnosti Pyro Moravia Daniel Hradil. Prodej se snížil zejména u levnější zábavní pyrotechniky, naopak odbyt dražších výrobků je zhruba stejný.
Menší dopad na prodej zábavní pyrotechniky má krize zřejmě v Praze, kde je nejvyšší kupní síla v Česku. „Prodeje zábavní pyrotechniky jsou zatím zhruba na stejné úrovni jako loni. Lidé se prostě chtějí na konci roku rozšoupnout a při nákupu tohoto zboží na krizi nehledí,“ podotkl Vladimír Leitner z pražské společnosti A Pyro. Mezi nejoblíbenější ohňostroje patří kulové a válcové pumy, které se vystřelují z moždířů na oblohu. Efekty mají jména jako brokátová koruna, diamantová chryzantéma, létající rybky, TheMelín nebo zlatá pivoňka.