Cestující, kteří poletí se společností Singapore Airlines, budou moci brzy během letu využívat možnosti časově neomezeného připojení k Internetu, a to i ve výšce cca 10 650 m.
Autor: Singapore Airlines
V rámci této spolupráce se společností OnAir, která se zabývá poskytováním připojení k Internetu během letu, v hodnotě mnoha miliónů dolarů, budou mít cestující na palubě letadla k dispozici komplexní balíček telekomunikačních služeb včetně přístupu k Wi-Fi Internetu a mobilnímu telefonování. Díky službám v oblasti mobilní komunikace budou moci zákazníci se svými mobilními telefony kompatibilními s GSM odesílat a přijímat textové zprávy SMS, budou moci bez problémů přijímat a odesílat e-mailové zprávy na smartphonech a na zařízeních BlackBerry® i klasicky telefonovat.
Společnost Singapore Airlines počítá se zavedením těchto služeb již v první polovině roku 2011 a stane se tak první významnou leteckou společností v Asii, která bude poskytovat komplexní balíček telekomunikačních služeb během letu. Tyto služby budou progresivně zaváděny na letech, na nichž společnost provozuje letadla typů Airbus A380, Airbus A340-500 a Boeing 777-300ER.
„Společnost Singapore Airlines byla ve skutečnosti jedním z průkopníků v oblasti zavádění internetových služeb během letu – v roce 2005 je začala nabízet na palubě svého letadla Boeing 747-400. V současné době existuje mnoho lidí, kteří potřebují být nepřetržitě připojeni k Internetu. Používání Internetu během letu je navíc díky širšímu využívání a modernější technologii cenově dostupnější. Díky tomu v současné době vybavujeme naše letadla určená pro provoz na dálkových tratích zařízením umožňujícím poskytování komplexních telefonních a internetových služeb, díky čemuž mohou mít naši cestující přístup k Internetu po celou dobu letu. Na rozdíl zkušebního provozu internetových služeb z dřívější doby umožňuje instalované vybavení poskytování komplexních služeb a velice nás těší, že můžeme náš letový program obohatit o tyto služby,“ říká pan Yap Kim Wah, viceprezident společnosti Singapore Airlines pro produkty a služby.
„Prostředí, na které jsou naši zákazníci zvyklí na zemi, jim brzy dokážeme nabídnout i ve vzduchu – pokud se rozhodnou letět se společností Singapore Airlines v některém z našich letadel, které je vybaveno touto novou platformou konektivity. Ti, kteří s námi poletí za prací nebo za zábavou, tak získají prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu přístup k aktuálním informacím, sociálním sítím či zprávám a budou moci během letu i nakupovat,“ dodal pan Yap Kim Wah.
„Nesmírně nás těší, že jsme dnes uzavřeli smlouvu s tak významnou a renomovanou společností, jako jsou právě Singapore Airlines. Tato Smlouva má obrovský význam. Vysílá silný signál celému oboru, že nastal čas pro poskytování telekomunikačních služeb během letu a že poskytování těchto služeb je naprosto nezbytné pro ty letecké společnosti, které si chtějí i do budoucnosti udržet svoji konkurenceschopnost,“ říká Ian Dawkins, generální ředitel společnosti OnAir.
Zákazníci, kteří používají mobilní telekomunikační služby, budou za tyto služby platit svému telekomunikačnímu providerovi na základě roamingových sazeb pro mezinárodní GSM služby. V oblasti přístupu k Internetu si zákazníci mohou při přihlášení do systému zaplatit přístupový balíček. Podrobnější informace o poplatcích budou oznámeny později, před zavedením služeb.