Největší tuzemská automobilka Škoda Auto vstupuje na další, v pořadí již pátý kontinent. V říjnu firma dodá první vozy novým zákazníkům v Austrálii. Prodejní premiéra je plánovaná na mezinárodní autosalon v Sydney, který proběhne v první polovině října. V nabídce budou prozatím dvě modelové řady - Roomster a Octavia, druhá jmenovaná včetně provedení RS a Combi. Prodejní síť nového importéra bude pro začátek čítat čtrnáct obchodníků v klíčových oblastech Austrálie, obsluhovat má celkem dvacet milionů potenciálních zákazníků.
„Vstupem na australský trh pokračuje úspěšná mezinárodní expanze značky Škoda,“ říká Fred Kappler, člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing. Austrálie bude po Evropě, Asii, Africe a Jižní Americe v pořadí pátým světadílem, kde Škoda Auto oficiálně prodává vozy. Vstupem na australskou půdu Škodovka zároveň zaokrouhlí počet zemí, kde jsou její vozy k dostání prostřednictvím autorizovaných partnerů, na rovných sto.
Škoda Auto loni poprvé prodala po celém světě více než půl milionu vozů za rok. V prvním letošním pololetí zájem o vozy dále výrazně rostl, zákazníci si koupili celkem 311 062 škodovek. Automobilka též už několik let dosahuje rekordních ekonomických výsledků. V prvním letošním pololetí dosáhla čistého zisku 7,9 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 23,2 procenta. Její zisk činil 6,4 miliardy. Od začátku roku investovala do hmotného majetku a vývoje více než 3,8 miliardy, což je o 10,5 procenta více než loni. Za prvních šest měsíců si novou škodovku koupilo více než 311 tisíc zákazníků, a tak firmě vzrostl odbyt o 13,2 procenta proti první půli loňského roku.