Menu Zavřít

Síť drogerií Rossmann hlásí 4,5miliardové tržby a pokračuje v digitalizaci. Spustila mobilní aplikaci i samoobslužné pokladny

1. 3. 2022
Autor: Rossmann
  • Společnost Rossmann v Česku meziročně narostla o 13 procent, což je ve srovnání s konkurencí dvojnásobek, a její tržby dosáhly 4,5 miliardy korun. Celkem u nás síť jejích drogerií čítá 155 prodejen

  • V nově otevřených i zrekonstruovaných kamenných obchodech přibyly v uplynulých měsících mimo jiné samoobslužné pokladny a pokrytí wi-fi signálem

  • Letos plánuje firma, která slaví padesátileté výročí, do dalšího rozvoje investovat dodatečných 200 milionů korun


Kosmetika, ale i jídlo, potřeby do domácnosti nebo krmení pro domácí mazlíčky. Takovým zbožím se pyšní většina českých drogerií. Ale nejrychleji z nich může růst jen jedna. V tomto ohledu je jasným vítězem původem německá síť prodejen Rossmann. U nás má celkem 155 kamenných obchodů a její tržby v České republice se v meziročním srovnání zvýšily o 13 procent na více než 4,55 miliardy korun, což značí dvojnásobný růst oproti konkurenci. Jako celek pak společnost dosáhla ročního obratu 11,1 miliardy eur (277,7 miliardy korun), tedy o 8,1 procenta víc než předloni.

„Jsme velmi pyšní na to, co jsme v loňském roce dokázali. Myslíme si, že k našemu úspěchu v roce 2021 přispěla řada projektů. Mezi ně patří například digitální věrnostní program Rossmann Club, spuštění online prodeje, rozšiřování a modernizace našich prodejen nebo rozmanitá nabídka produktů a zařazování nových sortimentů,“ komentuje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti. To vše se zřejmě vyplatilo, protože výzkumně analytická společnost Nielsen ve své každoroční statistice udělila Rossmanu ve srovnání se zbytkem trhu o osm procentních bodů více.

Chceme se prostě bavit a neškodně rýt, říká Tomáš Čech. Jako spoluzakladatel značky Angry Beards učí muže o sebe pečovat
Přečtěte si také:

Chceme se prostě bavit a neškodně rýt, říká Tomáš Čech. Jako spoluzakladatel značky Angry Beards učí muže o sebe pečovat

Dalším důvodem k radosti může být pro společnost fakt, že jí letos čeká poměrně významné výročí. K založení první samoobsluhy Dirka Roßmanna totiž došlo v roce 1972, tedy přesně před 50 lety. Za tu dobu stihl prodejce hygienického a kosmetického zboží jejich počet navýšit na aktuálních 4 361 a expandovat do celkem osmi evropských zemí, v nichž dohromady zaměstnává na 56 500 lidí.

Pokračování rozjetého vlaku

Vedle samotné společnosti si v uplynulých měsících polepšili taktéž prodavačky, skladníci a další pracovníci, na nichž síť obchodů stojí a padá. „Během roku 2021 docházelo zároveň k postupnému až desetiprocentnímu navýšení mezd personálu na našich prodejnách. Velmi si ceníme celoročního proaktivního přístupu a nasazení všech našich zaměstnanců během pandemického období,“ tvrdí Stanley. Část výdělku putovala rovněž na charitu - v rámci dobročinnosti se Rossmann zaměřil na trvalou udržitelnost a věnoval prostředky například do projektu Kde srdce pomáhá.

Káva je nejdražší za posledních 11 let. Za růstem cen stojí vedle koronavirové pandemie hlavně špatné počasí v Brazílii
Přečtěte si také:

Káva je nejdražší za posledních 11 let. Za růstem cen stojí vedle koronavirové pandemie hlavně špatné počasí v Brazílii

Co se týče vlastního rozvoje, v tomto ohledu investuje drogerie především do oblasti digitalizace. Závěrem loňského roku společnost spustila možnost nákupů přes mobilní aplikaci a ve všech svých prodejnách poskytuje internetové připojení zdarma. Snahy o moderní přístup probíhají rovněž v rámci interních procesů a péče o zákazníky – za to dokonce firma získala ocenění O2 Digital Retailer 2020.

Letos přibude dalších 10 prodejen

Nových obchodů pak společnost za poslední tři roky (z čehož dva se odehrály ve znamení střídavých uzávěr kamenných prodejen) otevřela osmadvacet, přičemž dalších 58 zrekonstruovala. Celková investice do této oblasti přesahuje 400 milionů korun. V roce 2021 se Rossmann navíc rozhodl kráčet ve stopách supermarketů a zavedl ve svých prodejnách oblíbené samoobslužné pokladny. Lze u nich platit pouze kartou, což celý nákup urychlí.

MM25_AI

„Letos se mohou naši zákazníci těšit na otevření více než deseti nových prodejen po celé ČR, ale i na další modernizaci stávajících poboček včetně zakomponování samoobslužných pokladen. Kromě toho připravujeme celou řadu dalších projektů zaměřených na inovaci, digitalizaci a automatizaci. Celkově plánujeme investice ve výši 200 milionů korun,“ dodává Olga Stanley.

  • Našli jste v článku chybu?