Menu Zavřít

Skandálně krásný kabriolet

16. 11. 2010
Autor: Euro.cz

Bezpochyby nejlepší otevřené auto současnosti

GranCabrio pochází z modelu GranTurismo a Maserati si na něm dalo opravdu záležet. Automobilka je nekriticky označuje za skandálně krásné – a má pravdu. Vůz vypadá s nasazenou střechou skvěle a bez ní možná ještě lépe. Oproti výchozímu modelu vzrostla hmotnost grancabria o pouhých sto kilogramů, přičemž pětašedesát z nich má na svědomí střecha a pohon jejího sklápění, zbytek jde na vrub výztuhám. Konstruktéři zesílili prahy, vyztužili dveře a dvě kovová táhla spojují horní uchycení tlumičů s příčkou karoserie před předním oknem. Zásluhu na malém nárůstu hmotnosti má využití hliníku a dalších lehkých materiálů.
Maserati si kromě toho stanovilo poměrně odvážný cíl – dosáhnout u otevřeného vozu prakticky stejné tuhosti karoserie jako u klasického kupé. Záměr se podařilo téměř splnit. Grancabrio v zatáčkách nevrzne ani při hodně divoké jízdě. Otevření či sklopení látkové střechy trvá poměrně dlouhých osmadvacet vteřin, nicméně grancabrio při této operaci nemusí stát, může se pohybovat rychlostí až třicet kilometrů v hodině. Interiér vozu odpovídá jeho kořenům ve třídě vozů GranTurismo určených na rychlou pohodlnou jízdu po dálnici. V této cenové kategorii se předpokládá naprostá preciznost a dokonalé materiály, nicméně Maserati k tomu přidává ještě něco navíc. Jestli jsou například interiéry značky Audi už dlouhodobě považovány za nejlepší na světě, je nutné dodat, že tomu tak je pro fanoušky technicistního náhledu. Maserati jde odlišnou cestou. Interiér grancabria je přímo nabitý emocemi, je to ryzí současný italský design nejvyšší třídy. Prostor pro řidiče je vyladěný do posledního detailu. Dojem z ergonomicky precizně rozmístěných ovladačů kazí pouze displej navigace, který je bohužel prakticky nečitelný na slunci. Sedačky dobře drží polohu v zatáčkách, přestože jsou spíše komfortní než ryze sportovní. Na zadních sedadlech, což je další obrovské plus grancabria, je dostatek místa pro dva dospělé pasažéry. Kobe Bryant a Shaquille O'Neal by se sice za sebe neposadili, nicméně v případě, že dospělí pasažéři neměří ke dvěma metrům, mohou v grancabriu cestovat čtyři bez dramaticky omezeného komfortu. Tedy alespoň ve srovnání s konkurencí, kde například v Jaguaru XKR může jet vzadu dospělý pouze vleže na obou sedadlech. I když v tomto případě je o konkurenci těžké vůbec hovořit. Stejně rychlé a zároveň srovnatelně velké, plnohodnotně čtyřmístné auto bez střechy nikde jinde neseženete. Automobilka tvrdí, že co se týče výšky může na zadních sedadlech cestovat třiašedesát procent veškerého lidstva, a to je na kabrio velmi dobrý výsledek. Jízdní vlastnosti grancabria jsou skvělé. Maserati do vozu montuje motor od Ferrari o výkonu 440 koní, stejný má GranTurismo S. S otevřenou střechou je ale zážitek daleko silnější. Řev osmiválce, mimochodem v jakési anketě vyhodnocený vybraným ženským posluchačstvem za nejvíc sexy motor na světě, působí až magicky. Návaly adrenalinu ještě umocní přepnutí do sportovního režimu, kdy se nad tři tisíce otáček ve výfuku otevřou pneumaticky ovládané klapky a osmiválcový nářez ještě o poznání zdrsní. K tomu přidejme přesné a citlivé řízení s vynikající odezvou, rychlou a precizní převodovku a ve výsledku se při jízdě významně ztratí i skoro dvě tuny hmotnosti auta. Krocení stovek koní mají na starost brzdy se závodní charakteristikou. Na levý pedál je nutné nejdříve razantně dupnout a pak povolovat, jen tak fungují, jak mají, hezky po závodnicku. Grancabrio je ale hlavně elegán, skvělý pro ladnou jízdu na promenádě.

Klady Design Jízdní vlastnosti Motor Velikost

bitcoin_skoleni

Zápory Na slunci nečitelný displej

Tabulka: Maserati GranCabrio Motor: zážehový vidlicový osmiválec Objem: 4691 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Max. výkon: 323kW Maximální rychlost 283km/h (274 se staženou střechou) Zrychlení 0–100 km/h: 5,3 s Průměrná spotřeba: 15,4 l/100 km Základní cena: 135 000 eur

  • Našli jste v článku chybu?