Menu Zavřít

Sklony k exhibici

25. 6. 2004
Autor: Euro.cz

Nissan/Renault

Úspěch je potřeba dát najevo. Spojení Nissanu s Renaultem zatím funguje perfektně (i když převážně na japonské straně), takže mají oba výrobci prostor k demonstraci svých schopností v oblasti designu. Jedna z příležitostí se naskytla počátkem června na show Louis Vuitton Classic, která se konala na britském panství Waddesdon Manor.

Jelikož je jméno Vuitton spojeno s luxusními doplňky a důrazem na vytříbené detaily, vsadil Nissan u své studie Jikoo právě na zdánlivé drobnosti. Při úpravách karoserie dvousedadlového roadsteru použili Japonci tradiční techniku stříbrotepců, na volantu automobilu se místo „nudného“ a tisíckrát použitého dřeva blýskli želvovinou.

bitcoin_skoleni

Francouzský příspěvek v podobě čtyřmístného kupé Fluence má k sériové výrobě, alespoň soudě podle „obyčejnější“ výbavy, o něco blíže. Jeho tvary si vzal na starost současný šéf designu v Renaultu Patrick le Quément a uvnitř vozu se držel tradiční kůže, kombinované v červené a béžové barvě. Zvláštně působí pouze čtecí lampičky, které jsou zasunuty ve stropu automobilu a jež lze vytáhnou pomocí koženého pásku. Kdo by jezdil s kupé kvůli tomu, aby se v něm dalo číst?

Renault se konečně letos pustil do projektů, které rozvíjejí jeho sportovní image, pečlivě budovanou v seriálu závodů formule 1. Po malém odkrytém sporťáku Wind je Fluence v krátké době již druhým konceptem zaměřeným na obdivovatele rychlých automobilů. Jak vidno, vývojový a designový potenciál by se u francouzského výrobce našel. Ještě je začít uvádět do výroby.

  • Našli jste v článku chybu?