Škoda Auto údajně znovu zavede pouze čtyřdenní pracovní týden a sníží počet agenturních pracovníků. Důvodem je propad prodeje vozů kvůli ukončení šrotovacích prémií ve většině evropských zemí.
Autor: Martin Siebert
Odstartování zmíněných úsporných opatření zatím nebylo časově určeno. Podle mluvčího společnosti Jaroslava Černého jde pouze o možný scénář v krizovém období. Podle některých zdrojů šéfové automobilky s odboráři už projednávali plán, podle něhož bude ještě letos nutné snížit výrobu nejprodávanějších fabií až o třetinu. Podle odborářů Škody Auto hrozí, že firma propustí až 2500 lidí. Odbory už oznámily, že automobilka produkci zastaví poslední dva pracovní dny v říjnu.
Příští rok by měl být pro mladoboleslavskou automobilku po ekonomické stránce ještě horší než ten letošní. Podle člena představenstva Škody Auto Klause Dierkese potrvá minimálně tři roky, než bude automobilka prodávat stejný počet vozů jako v loňském roce. Oživila přitom plány na výrobu automobilu na stlačený zemní plyn (CNG).
Škoda již omezila produkci na čtyři dny v týdnu na začátku roku. Kvůli vysoké poptávce způsobené tzv. šrotovným však od března přešla zpět do standardního pětidenního režimu.