Škoda Auto bude po třech letech opět omezovat výrobu. Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory.
Foto: Škoda
Škoda požádala odbory o souhlas se zrušením 21 směn, řekl týdeníku Škodovácký odborář šéf firemních odborů Jaroslav Povšík. Omezení se dotkne několika set zaměstnanců.
Lidé podle Povšíka zůstanou doma za plnou denní mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. Slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak. Ve firmě se konto vyrovnává čtvrtletně. Do konce roku není ale už podle odborářů pravděpodobné, že by firma vyhlásila směny navíc a lidé pak pracovali zadarmo.
Zrušení směn již zaměstnanci Škody zažili při hospodářské krize na začátku roku 2008. Tehdy se takzvaná minusová konta uplatnila hlavně ve výrobě fabií a octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos čeká rekordní prodeje i tržby.