Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu sportovně-užitkového vozu Karoq, který ve výrobním programu závodu nahradil model Yeti. Závod Kvasiny dále produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. Od roku 2015 automobilka do rozšíření výroby vozů segmentu SUV v Kvasinách investovala přibližně jedenáct miliard korun.
Předprodej modelu Karoq automobilka zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.
Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.
Oběti úspěchu. Vláda posílá miliardy na Rychnovsko, které nezvládá firemní boom
Závod Kvasiny s přibližně 8000 pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem Královéhradeckém kraji. V následujících letech má jeho kapacita postupně růst až na 295 000 vozů ročně. V roce 2015 výroba závodu činila 142 000 vozů.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.
Dále čtěte: