Mladoboleslavská Škoda Auto podle informací týdeníku Euro vážně uvažuje o vstupu na severoamerický trh. Vozy s okřídleným šípem ve znaku by se mohly vyrábět v závodech, které má ve Spojených státech Volkswagen.
Pro automobilku, která do USA za celou historii dovezla jen několik tisíc škodovek, převážně pak modelu Škoda 120, by to byl zlom.
Škoda Auto je ovšem ve svých vyjádřeních opatrná, ale expanzi nevylučuje. „Otázka vstupu značky Škoda na trhy NAFTA není v současné době na pořadu dne. Nicméně jako součást Strategie 2025 analyzujeme potenciál na všech významných trzích, kde vozy značky Škoda nejsou zastoupeny. Existují i další zajímavé tržní příležitosti, které je potřeba brát v potaz. V rámci naší nadcházející desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl týdeníku Euro mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.
USA se pro Škodu Auto nabízí jako logická volba. Z dalších zajímavých trhů jí zbývá prakticky jen expanze v Íránu či Jižní Koreji.