Menu Zavřít

Škoda klesla, Francouzi jedou

10. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Prodeje aut

CIF24

PRAHA (han) – Úspěch francouzských značek a pokles významu koncernu Volkswagen – to jsou synonyma pro prodeje nových osobních aut v minulém roce. Vyplývá to z údajů Sdružení dovozců automobilů, které zveřejnilo minulý čtvrtek. Celkem prodali oficiální dovozci a domácí výrobci loni v ČR 147 754 nových osobních vozidel, což znamená proti roku 2001 pokles prodeje o 2,88 procenta.
Škodovky byly tradičně nejprodávanější, ale číslo 73 883 aut znamená meziroční pokles o 7,58 procenta. Značka Volkswagen sice prodala o zhruba pět procent více vozidel než loni (7803 kusů), ale z někdejší tradiční druhé příčky ji vystrnadily Renault s Peugeotem. Druhý Renault získal 9448 zákazníků, což lze připsat mimo jiné velkému úspěchu jeho modelu Thalia, vyráběnému v Turecku speciálně pro východoevropské trhy. Peugeotu se zase vyplatila sázka na odvážný design modlů 206 a 307, značce se podařilo prodat 8785 aut. Letos čeká tuzemský trh podle odhadu Sdružení automobilového průmyslu mírné oživení. Prodej by měl stoupnout na zhruba 150 000 automobilů.

  • Našli jste v článku chybu?