V Číně dodávky meziročně klesly o 17,3 procenta na 282 tisíc vozů. Na ostatních trzích bez Číny meziročně vzrostly dodávky o 5,3 procenta na 960 700 vozů. Na domácím českém trhu dodala firma loni 94 200 vozů, meziročně o 0,6 procenta více. Na největším evropském trhu značky v Německu meziročně vzrostly dodávky o 8,3 procenta na 191 200 vozů.
Nejprodávanějším modelem byla loni tradičně Octavia, která ale zaznamenala meziroční pokles o 6,3 procenta na 363 700 aut. Druhým nejprodávanějším modelem byla Fabia s 172 800 dodanými kusy, meziročně jde o pokles o 9,5 procenta. Vzrostly naopak dodávky modelů SUV, Kodiaq si polepšil o 15,1 procenta na 171 800 vozů, Karoq o 32 procent na 152 700 a Kamiq o 131,8 procenta na 64 600, automobilka prodává dvě verze, jednu určenou pro Evropu, druhou pro Čínu. Nového modelu Scala firma dodala 39 100 kusů.
„Složité geopolitické a ekonomické rámcové podmínky a z nich vyplývající nejistota na světových trzích nás v roce 2019 postavily před řadu výzev. Ale i v těchto neklidných vodách udržuje Škoda i nadále stabilní kurs. Rád bych poděkoval zákazníkům za důvěru v naše produkty a našim skvělým zaměstnancům za jejich ohromné nasazení,“ řekl předseda představenstva Bernhard Maier.
Podívejte se na galerii:
Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů
V západní Evropě zaznamenala Škoda sedmiprocentní nárůst dodávek na 520 500 aut. Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 1,3 procenta na 215 800 automobilů. Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka 50 200 aut, meziročně o 8,9 procenta více.
V Rusku dodala Škoda v minulém roce zákazníkům 88 600 vozů a v porovnání s předchozím rokem si tak polepšila o 8,8 procenta. V Indii dodala značka Škoda v roce 2019 zákazníkům celkem 15 100 vozů, meziročně o 12,3 procenta méně.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává v Česku asi 37 tisíc lidí.
Čtěte také:
Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy
Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA
Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd
Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie
Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen
Škoda Auto dodá ministerstvu vnitra auta za 405 milionů korun