Ruský trh je pro nás pilířem našich plánů mezinárodního růstu, prohlásil nedávno předseda představenstva Škoda auto Winfried Vahland.
Odbyt automobilů českého výrobce se za osm let, kdy je firma na ruském trhu zastoupena jako Škoda Auto Russia, zhruba zosminásobil. Loni se v Rusku prodalo více než 99 tisíc vozů. To odpovídá tržnímu podílu více než 3,6 procenta.
„Už dnes je Rusko naším třetím největším odbytištěm na světě a evropským trhem číslo dvě.
V příštích letech se chceme ještě zlepšit. Za tímto účelem v této zemi důsledně pokračujeme v modelové ofenzivě a dále budujeme výrobní kapacity,“ říká Vahland.
Rusové si oblíbili zejména model Octavia, který momentálně tvoří více než polovinu odbytu značky na tomto trhu. Octavii v prodejních statistikách následují modelové řady Fabia, Yeti, Superb a Roomster.
Důležitou roli při dosahování odvážných cílů bude hrát v Rusku nová Škoda Rapid. Bude se vyrábět v závodě v Kaluze a v roce 2014 se představí jako šestá modelová řada v portfoliu produktů pro Rusko.
Vyráběna zde bude sériově ve velkých objemech, stejně jako úspěšná Octavia.
Milník na cestě k úspěchu: Yeti v Nižním Novgorodu
Za milník na cestě k ještě větším úspěchům v Rusku je považováno zahájení výroby modelu Škoda Yeti ve spolupráci s ruským koncernem GAZ v Nižním Novgorodu, kde se od června 2013 vyrábí i nová Octavia. Pro ruský trh vůz s označením Yeti předurčuje jeho vysoká praktičnost – i mimo komfortně vyasfaltované silnice a v extrémních povětrnostních podmínkách. Už v roce 2012 bylo v Rusku prodáno 17 tisíc aut.
„Ve společnosti GAZ Group máme na své straně silného lokálního partnera – podnik se zhruba osmdesátiletou zkušeností s výrobou automobilů, s hlubokou znalostí ruského trhu a s vysoce kvalifikovaným personálem,“ uvádí Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Sponzorská podpora olympiády v Soči
K příležitosti největší sportovní události příštího roku – tedy zimní olympiády v Soči – byl na trh uveden akční model Škoda Yeti Sochi. Automobilka podporuje hry jako součást sponzorských aktivit společnosti Volkswagen Group Russia.
Podpora zimních olympijských her výborně zapadá do dlouholetých sponzorských aktivit značky na mistrovstvích světa v ledním hokeji – tedy sportu, který je mimořádně populární jak v Rusku, tak v České republice. Také sponzorské aktivity v rámci olympiády přispějí k dalšímu vyprofilování značky Škoda v Rusku.
I přes důraz, který klade Škoda Auto na růstové trhy, plánuje společnost další růst také na tradičních trzích. Navzdory obtížné ekonomické situaci v jednotlivých evropských zemích zvýšila Škoda Auto v roce 2012 s více než 619 500 prodanými vozy svůj podíl na celkovém evropském trhu s automobily na více než 3,9 procenta.