Ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila společnost Škoda Auto v roce 2019 zhruba 590 tisíc vozů. V nové lakovně, která zahájila svůj provoz loni v srpnu, se nalakuje ročně až 168 tisíc karoserií. Kapacita mladoboleslavského závodu tak činí celkem 812 tisíc vozů ročně. Škoda do novostavby investovala 219,6 milionů eur a vytvořila přes 650 nových pracovních míst.
V závodě v Kvasinách Škoda v současnosti vyrábí své velké SUV Kodiaq, kompaktní SUV Karoq a Superb, včetně varianty iV s plug-inhybridním pohonem. První elektrifikovaný sériový model v historii automobilky se vyrábí na stejné lince jako varianty modelu Superb, poháněné pouze spalovacím motorem. Do úprav výrobních procesů automobilka investovala celkem 12 milionů eur.
Kromě tří závodů v Česku vyrábí Škoda také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. V Česku zaměstnává asi 37 tisíc lidí. Škoda loni svým zákazníkům po celém světě dodala 1,24 milionu vozů.
Infografika: Výroba modelů Škoda Auto ve světě
Podívejte se na galerii:
Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů
Čtěte také:
Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy
Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA
Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd
Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie
Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen
Škoda Auto dodá ministerstvu vnitra auta za 405 milionů korun