Módním trendem automobilek jsou nyní ekologické motory, které se chlubí nižší spotřebou a emisemi než běžné agregáty. Škodovka nabízí svoji řaduGreenline. Profit otestovalekologicky upravený Superb.
Autor: Škoda Auto
Modelem Superb Greenline se Škodovka už zhruba dva roky snaží přesvědčit motoristy, že ani velké auto nemusí pít hodně paliva.|TECHNICKÉ ÚDAJE|
model - Škoda Superb Greenline typ vozu - pětidveřový liftback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,9 litru max. výkon - 77 kilowattů max. rychlost - 193 km/hod zrychlení 0-100 - 12,5 s spotřeba - 5,1 l /100 km kufr - 565 litrů cena (základ) - 609 900 Kč |
Verze Greenline vychází ze základního výbavového stupně Comfort, který v kombinaci s motorem 1.9 TDI stojí 589 900 korun. Za příplatek 20 tisíc korun dostane zájemce o ekologické auto upravený motor a ještě navíc tempomat a přední mlhovky. Agregát má delší převody a snížené volnoběžné otáčky proti normálu. Novinkou je také indikátor správného řazení, který řidiče nabádá k přeřazení rychlostního stupně.
Kromě úpravy motoru se Greenline ještě chlubí sníženým koeficientem cx (odpor vzduchu) z 0,30 na 0,28. Konstruktéři toho dosáhli snížením světlosti auta, instalací maličkého spoileru na víku zavazadelníku a zaslepením průduchů v předním nárazníku. Pozornosti neunikla ani kola: ocelové ráfky dostaly velkoplošné kryty a obuly se na ně speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem. Výrobce navíc předepisuje vyšší hodnotu tlaku pro jejich huštění.
Výsledkem by podle výrobce měl být pokles emisí z průměrných 151 na 136 g CO2 na kilometr jízdy. A spotřeba limuzíny by neměla v kombinovaném cyklu překročit 5,1 litru nafty na sto kilometrů. Je to možné?
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Superb Greenline je reprezentativní liftback vyšší střední třídy, který se hodí k majiteli menší firmy. Zdobí jej nízká spotřeba a také několik titulů, například ocenění „Firemní auto roku v České republice a v Německu“ nebo rakouský titul Fleet Car of the Year v kategorii ekologických služebních automobilů. |
Profit vyzkoušel Superb Greenline na trase dlouhé zhruba 350 kilometrů vedoucí z Prahy oklikou přes Kroměříž a Uherské Hradiště do jihomoravských Čejkovic. Většinu cesty představovala jízda po dálnici, zbytek běžné silnice s průjezdy obcí. S limuzínou jsme se dokázali dostat na spotřebu 3,6 litru nafty na sto kilometrů jízdy při průměrné rychlosti 74 kilometrů v hodině. Pravdou je, že jsme při každém zastavení a jízdě z kopce vypínali motor, což běžný motorista většinou nedělá. Test ale prokázal, že úsporná jízda pod pět litrů nafty je se Superbem možná. Zájemce o tento vůz ale musí počítat se skutečností, že to není žádný silák. Sedmasedmdesát kilowattů výše zmíněného motoru se tvrdě pere s dlouhými převody a při předjíždění řidič musí projevit trpělivost.