V podobě modelu Yeti přišel na trh první sportovně-užitkový vůz mladoboleslavské značky. Dosud sice Škoda prodávala Octavii Scout, která měla některé terénní prvky, ale byla to pořád jen upravená verze silničního auta.
Autor: Škoda Auto
Nejnovější model s pohonem všech čtyř kol a délkou 4,2 metru má získat zákazníky nejen svými praktickými vlastnostmi, ale i cenou. U nejlevnější verze s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 77 kilowattů se totiž počítá se startovní cenou 359 800 korun. Potíž je v tom, že ji Škodovka v rámci své prodejní taktiky zatím nenabízí. Nejlevnější Yeti tak lze od minulého týdne objednat s dvoulitrovým motorem TDI za 459 800 korun.
Automobilka zatím stále odmítá zveřejnit jakékoliv odhady prodeje. Chtěla by postupně dosáhnout maximální kapacity výroby, což je 200 vozů denně. Letos by tak vyrobila asi 20 tisíc kusů. Konkurentem nové škodovky bude například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV 4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco Kia začíná na ceně 445 tisíc korun, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí připlatit ještě dalších 120 tisíc. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a pestřejší základní výbavou.
Yeti není pro Škodovku jedinou letošní novinkou. Na Autosalonu v Brně představila ve světové premiéře inovované modely Octavia RS, Octavia RS Combi a Octavia Scout. Ke konci roku by pak měl na trh přijít Superb ve verzi Combi.