Automobilka Škoda v prvních devíti měsících meziročně zvýšila zisk o 83,1 procenta na 575 milionů euro, počet dodaných vozů se zvedl o 16,8 procenta na 664 800 kusů. Firma to sdělila dnes.
Foto: Škoda
Tržby automobilce vzrostly v období od ledna do září oproti stejnému období 2010 o 21,2 procenta na 7,6 miliardy euro (188,7 mld. Kč). Provozní zisk 575 milionů euro (14,3 mld. Kč) už nyní po uplynutí tří čtvrtin roku překročil hodnotu, kterou firma dosáhla za celý loňský rok.
“Firmě Škoda se daří skvěle, v prvních devíti měsících roku dosáhla nových rekordních hodnot odbytu, tržeb a zisku,“ uvedl předseda představenstva firmy Winfried Vahland. “Důsledně realizujeme Růstovou strategii Škoda. V prvních devíti měsících roku jsme silně investovali do našeho růstu a současně posilovali naši finanční situaci. Tím jsme si vytýčili cestu pro příští léta,“ doplnil Vahland.
Jak dále sdělil, modelová ofenzíva se rozjíždí s novým malým modelem Citigo a modelem Rapid, uvedeným v Indii. “V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců představen jeden nový model značky Škoda. Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů,“ doplnil.
Vedle odbytu, tržeb a zisku firma v prvních devíti měsících roku zlepšila i další ukazatele. S 588 miliony euro vzrostl výsledek před zdaněním v porovnání s uplynulým rokem na více než dvojnásobek. Čistá likvidita vzrostla za prvních devět měsíců na 2,1 miliardy euro. Investice (vč. nehmotných výsledků vývoje) činily v důsledku plánované modelové ofenzívy k 30. září 2011 celkem 378 milionů euro (v uplynulém roce: 148 milionů euro). Počet zaměstnanců vzrostl v porovnání s uplynulým rokem o téměř 900.
“Škoda v prvních devíti měsících roku 2011 s díky zvýšenému odbytu a zlepšenému modelovému mixu podstatně zvýšila tržby a zisk. Současně se nám podařilo dále zlepšovat strukturu našich nákladů a zvýšit čistou likviditu. Škoda díky tomu disponuje solidní základnou pro investice do nových produktů, kapacit a trhů,“ uzavřel člen představenstva firmy za oblast ekonomie Winfried Krause.