Automobilka Škoda Auto zvýšila na domácím trhu v České republice v loňském roce prodej o více než 11 procent na 82 tisíc vozů. Překonala tak dosavadní rekord z roku 2015, kdy prodala o osm tisíc automobilů méně.
Škoda své výsledky překonávala i v jednotlivých měsících s výjimkou července 2016, v němž probíhala plánovaná třítýdenní celozávodní dovolená. Například v prosinci zvýšila meziročně prodej o 900 vozů na 6600 prodaných aut. Nejúspěšnějším měsícem byl červen s rekordem 7965 prodaných aut. Úspěšně se vyvíjel také program prodeje prověřených ojetých vozů Škoda Plus, který zvýšil odbyt o šest procent na 36 tisíc aut.
„Škoda má za sebou první rok se zásadně modernizovanou prodejní a servisní sítí, díky které jsou profesionální prodejci schopni nabízet zákazníkům služby té nejvyšší úrovně a standardů,“ uvedl ředitel Škody Auto ČR Luboš Vlček.
Nejprodávanějším modelem na českém trhu byla loni Škoda Octavia, kterou si pořídilo více než 28 tisíc zákazníků. Na druhém místě je Škoda Fabia s 21 500 vozy a třetím nejoblíbenějším českým modelem Rapid s 11 tisíci prodanými vozy. Na čtvrtém místě skončil Superb, rovněž s téměř 11 tisíci prodanými vozy, což je o 86 procent více než v předchozím roce.
Budoucnost patří elektromobilům a autonomnímu řízení, říká šéf Škody Bernhard Maier: Šéf Škody Auto: První promluví Kodiaq |
Každé třetí prodané vozidlo značky v Česku bylo financováno prostřednictvím Škoda Financial Services. Trendem v oblasti financování je stále dlouhodobý pronájem vozů soukromým osobám, který si v loňském roce prostřednictvím programu „Škoda Bez starostí“ sjednalo více než 1,5 tisíc nových zákazníků. Nejžádanější byly modely Octavia, Rapid a Yeti.
Škoda Originální díly vykázala růst obratu o téměř sedm procent a Originální příslušenství pak o 15 procent.
Čtěte také: