Společnosti Škoda Auto propadl v pololetí čistý zisk o 62 procent na 2,7 miliardy korun. Na hospodářské výsledky firmy má stále vliv pokračující hospodářská krize.
Autor: Martin Siebert
Největší české průmyslové firmě klesly od ledna do června tržby téměř o pětinu na 89,7 miliardy korun. Automobilka prodala 329.641 aut, meziročně o desetinu méně. Světový automobilový trh však klesl dokonce o 17,7 procenta. Škodě Auto pomohla zejména šrotovací prémie, která byla zavedena v řadě evropských zemí. Díky ní se dobře prodávala především Škoda Fabia.
„Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám podařilo dále navýšit podíl na strategických trzích, jako například v Německu a v Číně. Velmi pozitivně se vyvíjely rovněž prodeje modelové řady Superb. Loňská novinka dokázala i v současné složité situaci své prodejní objemy více než zdvojnásobit. Podporu očekáváme na základě prvních velmi pozitivních signálů z trhů i od naší nové modelové řady, vozu Škoda Yeti,“ řekl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.