Menu Zavřít

Škodovka navázala spolupráci s českými kurýrními službami, ty nově doručí lidem nákup až do kufru

26. 8. 2021
Autor: Škoda Auto
  • Mladoboleslavská automobilka spustila ve spolupráci s Alzou, Zásilkovnou a společností Dodo službu, díky níž si budou moci zákazníci nechat doručit zboží přímo do kufru svého vozidla

  • Komunikace mezi spotřebitelem, autem a kurýrem bude probíhat pomocí aplikace MyŠkoda

  • Služba bude zatím dostupná jen majitelům vybraných typů vozů vybavených balíčkem umožňujícím vzdálený přístup. A to navíc jen na území Prahy

  • Kromě potravin a zboží z internetových obchodů bude možné skrze službu doručit třeba i zapomenutou tašku nebo vyžehlený oblek


Lidská pohodlnost často bývá tou nejlepší motivací k technologickému pokroku. Jak taková věc vypadá v praxi, nyní názorně předvádějí Škoda Auto, internetový obchod Alza.cz a kurýrní služby Zásilkovna a DoDo. Díky vzájemné spolupráci totiž svým zákazníkům nově nabízejí možnost doručení potravin, zboží nebo třeba i obleku z čistírny přímo do kufru zaparkovaného vozidla.

„Jsem rád, že jsme našim zákazníkům jako přední inovátor na poli evropské e-commerce tuto bezpečnou bezkontaktní službu dokázali nabídnout mezi prvními partnery v Česku,“ konstatuje Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V podobném duchu se k uvedené novince staví i zástupci obou tuzemských doručovacích služeb, jež se specializují na takzvanou logistiku poslední míle. „Spolupráce se Škoda Auto je skvělou příležitostí, jak se v tomto směru posunout zase o něco dále, protože doručení do kufru auta je pro určitý typ objednávek ideálním řešením, díky kterému zákazník šetří čas a může se věnovat věcem, které jsou pro něj skutečně důležité,“ říká výkonný ředitel DoDo Martin Marek.

AlzaBoxy (skoro) pro všechny. Český internetový gigant zpřístupňuje své výdejní schránky tisícům e-shopů a dopravců
Přečtěte si také:

AlzaBoxy (skoro) pro všechny. Český internetový gigant zpřístupňuje své výdejní schránky tisícům e-shopů a dopravců

„Zásilkovna chce být technologickým lídrem ve svém oboru, a proto rádi zkoušíme nové technologie jako první. Doručení do kufru auta je po doručení do Z-BOXů dalším způsobem využití Internet of things v logistice,“ dodává Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Nová služba bude zatím dostupná výhradně majitelům vozů Škoda. Ale ne všem. Musí se jednat o auta vyrobená v roce 2019 a později, jež byly vybaveny balíčkem Care Connect s funkcí vzdáleného přístupu. I zde se ale najde výjimka – u vozů Enyaq iV, Scala a Kamiq dojde ke zprovoznění služby až o něco později.

„Díky řešení Přístup do vozu zajistí vůz Škoda svému majiteli kvalitní službu i ve chvíli, kdy je pouze zaparkovaný a za normálních okolností by svému majiteli neposkytl žádnou přidanou užitkovou hodnotu,“ přidává se Martin Jahn, který v mladoboleslavské automobilce zastává funkci člena představenstva pro prodej a marketing.

Bezpečnost především

Celý projekt prošel náročným vývojovým a testovacím procesem, který trval hned dva roky. Služba funguje tak, že si zákazník přes internet nejprve objedná požadované zboží a zaškrtne možnost doručení do auta. Následně zadá čas, registrační značku vozu a přibližné místo, kde se vůz bude nacházet. Zbytek už je na kurýrovi, kterému bude prostřednictvím aplikace MyŠkoda umožněno auto ve správný okamžik jednou otevřít a zboží do něj naložit. Kromě něj samotného nikdo jiný přístup k požadovaným údajům o vozidle mít nebude, dušuje se automobilka.

Ve snaze ujistit zákazníky o tom, že jejich osobní věci uložené v autě jsou z hlediska možného odcizení v bezpečí a že kurýři nastalé situace rozhodně nijak nezneužijí, bude takovýto způsob doručování možný pouze na veřejně přístupných místech.

Logistické firmě Simony Kijonkové dnešní doba svědčí. Packeta utržila za první kvartál přes miliardu korun
Přečtěte si také:

Logistické firmě Simony Kijonkové dnešní doba svědčí. Packeta utržila za první kvartál přes miliardu korun

Kufr auta bude otevírat sám doručovatel, a to pomocí aplikace ve svém chytrém telefonu. I proto je nezbytné, aby se vůz v okamžiku převzetí zboží nacházel takříkajíc na signálu, a nikoliv například v podzemní garáži. Kurýr má pak povinnost na místě posečkat do doby, než bude automobil opět bezpečně uzamčen.

Domluva třeba i přes Messenger

Pro začátek bude služba dostupná pouze na území Prahy, všechny zainteresované subjekty nicméně počítají s tím, že se postupně rozšíří i do dalších koutů České republiky i za její hranice.

V případě Zásilkovny bude cena doručení stejná jako dodání zboží na konkrétní adresu. Alza si bude účtovat 149 korun. Vedení třetího do party, společnosti Dodo, pak připomíná, že vedle potravin a dalších produktů, jež lze na internetu zakoupit, bude moci kurýr klientům dovézt de facto vše, nač si vzpomene. Přirozeně s ohledem na rozměry zákazníkova automobilu.

FIN25

„Kromě zboží podmíněného ověřením věku lze do kufru doručit prakticky jakoukoliv objednávku, která se do prostoru vejde. Díky službě osobního asistenta DoDo si zákazník může zaúkolovat kurýra opravdu čímkoli, a to i třeba skrze Facebook Messenger. Můžete si tak nechat vyzvednout a do auta doručit sportovní tašku, kterou ráno v den tréninku zapomenete doma, a naložit velké balení krmiva pro mazlíčky nebo třeba dárky, které v autě zůstanou v bezpečí skryté před zraky obdarovaných. A pokud se vám v kalendáři nečekaně objeví pracovní schůzka, kurýr vám doveze vyžehlený oblek a připraví jej do vozu zaparkovaného před kanceláří,“ uzavírá Marek.

  • Našli jste v článku chybu?