Slabý začátek roku přinutil leasingové společnosti k jarnímu cenovému souboji na poli osobních automobilů. S těžkým kalibrem vstoupil na trh jako první Škofin, přidalo se několik dalších společností. První salvou rozpoutané bitvy byla jeho akční nabídka, která si vzala na pomoc Škodu Auto, Českou pojišťovnu a Allianz.
Slabý začátek roku přinutil leasingové společnosti k jarnímu cenovému souboji na poli osobních automobilů.
S těžkým kalibrem vstoupil na trh jako první Škofin, přidalo se několik dalších společností. První salvou rozpoutané bitvy byla jeho akční nabídka, která si vzala na pomoc Škodu Auto, Českou pojišťovnu a Allianz. Tito partneři nabízejí pod heslem „Nové je lepší“ rok leasingu zdarma - za své klienty uhradí prvních dvanáct měsíčních leasingových splátek, čímž může každý ušetřit kolem 40 tisíc korun. Nabídka se vztahuje na nové vozy Škoda Fabia, Fabia combi a Fabia sedan. Akce je zaměřena na všechny klienty, kteří zvažují mezi nákupem ojetého vozu a nového, při jejichž rozhodování by měla být výhodná nabídka poměrně těžkým závažím na misce vah. Výhodou je idostupná výše měsíčních splátek ve zbytku trvání leasingové smlouvy (čtyřech letech) i výhodné individuální pojištění. Akontace se u akce Nová je lepší pohybuje od 40 do 70 %. To při ceně vozu nad 260 tisíc korun znamená splátky do čtyř tisíc korun. Konečná cena Fabie po sečtení akontace a splátek tak jen mírně překročí běžnou cenu vozu, kterou by jeho majitel zaplatil při okamžité platbě v hotovosti. Nabídka zatím trvá do konce srpna, není však vyloučeno její prodloužení nebo rozšíření na některé octavie.
CETELEM VSADIL NA ÚROKY To Cetelem, který se postupem času prosazoval na trhu splátkového prodeje, sice nenabízí „rok zdarma,“ zato slibuje úročení ve výši 4,99 procenta. Tato akce však platila zatím jen do konce června. V rámci časově omezené nabídky Cetelem poskytne úvěr na pořízení auta s téměř pětiprocentní sazbou garantovanou po celou dobu splácení. Tato úroková sazba je pevná pro jakýkoliv typ vozidla, nezáleží proto, zda je vozidlo nové či ojeté a jak je klient bonitní. Počáteční vklad zájemce o tento druh financování je deset procent z ceny vozu. Úvěr je určen fyzickým osobám a nejsou s ním spojeny žádné poplatky za uzavření smlouvy nebo vedení úvěrového účtu. Výše úvěru může dosahovat částek mezi 25 tisíci a půl milionem korun. Délka splácení je přitom 12 až 60 měsíců. Výhodou je i skutečnost, že splátka není na rozdíl od leasingu zatížena DPH. Navíc je možné každých šest měsíců změnit výši splátky. Při úvěru do 100 tisíc korun není nutné uzavřít havarijní pojištění, při vyšších úvěrech nabízí Cetelem spoluúčast až do výše 20 %. Likvidace pojistných událostí je pak řešena přímo mezi klientem a pojišťovnou. NOVÉ I OJETÉ**
Snadnost získání spotřebitelského úvěru na automobily slibují i další společnosti. Také ony přišly s akční nabídkou pro občany. Například společnost CCB Finance nabízí od května produkt Auto-CC. Je možné financovat jak nový, tak i ojetý automobil. Úroková sazba je závislá například na stáří vozu, první platby a doby splácení. Minimum je však podstatně vyšší než u Cetelemu: 12 procent. N a propad leasingového trhu a trumfy vytažené konkurencí zareagoval i GE Capital Leasing, který od května nabízí financování nového vozu až do 100 % jeho pořizovací ceny. Auto by však nemělo být starší než 12 let a musí stát minimálně 25 tisíc korun. Splácet se přitom může až rok. N ení pochyb o tom, že se k této válce připojí i další společnosti a najdou ještě jiný způsob jak oslovit klienty. Z těch stávajících bojovníků o ukrojení většího podílu na trhu se zatím každý zaměřil na jiné výhody a vyhýbal se kopírování konkurence. Klient si tak může vybrat, co mu nejvíce vyhovuje. Zůstává však dilema, zde využít stávajících nabídek, nebo zkusit počkat, zda někdo nepřijde s nějakou lepší. Další kroky v bitvě se však budou bezpochyby odvíjet od úspěchu, s kterým se setká mobilizace nejaktivnějších hráčů na trhu.