Menu Zavřít

Skoro jako v kombíku

6. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Před dvěma týdny dorazily do České republiky první kousky vylepšeného Peugeotu Partner, jehož nejlevnější verze vyjde na 299 918 korun. Výrobce se snažil posunout auto od užitkového vanu k multifunkčnímu autu, které by si kupovali i zájemci o rodinný vůz. Tedy platí to pro variantu Combi, která má na rozdíl od verze Furgon prosklenou pasažérskou kabinu.
Partner má nyní zvýšenou kapotu, masivnější blatníky a robustnější přední nárazník. Nad ním jsou usazena větší světla s čirou optikou, která obepíná ochranná mřížka.
Zcela nová je palubní deska, která počítá s instalací navigačního systému. V interiéru je rozmístěna celá řada schránek a odkládacích ploch. Škoda jen, že místo kastlíku před spolujezdcem je jen jakýsi odkládací otvor. Celkově je nová verze, byť postavená na shodném podvozku s předchůdcem, o 29 milimetrů delší, o pět milimetrů širší a o osm vyšší.
Týdeník EURO otestoval verzi Combi Active s benzinovým motorem 1,6 litru pod kapotou. Byl to jeden z prvních kusů v České republice, s necelým tisícem ujetých kilometrů ještě voněl novotou. Co se týče designu, lze říci, že úpravy partnerovi dost pomohly. Kulatější tvary jdou s dobou a auto se více podobá klasickému kombíku. Králem designu se však stroj při sebevětší vůli nestane. Stále je znát, že je to vlastně dodávka.
Co Francouz ztrácí na kráse, získává na praktičnosti. Zvětšení karoserie je znát, vpředu i vzadu je spousta místa pro nohy, kufr má poměrně velký objem 624 litrů. Sklopením sedadel druhé řady ho lze zvětšit až na 2800 litrů. A toho místa nad hlavou! Zvýšená střecha, která ubírá na dynamičnosti, přináší hodně prostoru.
Praktické jsou přední dveře, jež se dají otevřít do velkého úhlu. Zadní boční dveře jsou posuvné, takže je člověk otevře i na zaplněném parkovišti před supermarketem, aniž by poškrábal lak sousednímu autu. Při testu jsme ale měli problémy s jejich zavíráním. Když člověk nepoužije sílu, mají tendenci nezaklapnout do zámku. Práce přímo pro žongléra je pak zavírání víčka nádrže - trvá docela dlouho, než se vyhledá ta správná poloha pro jeho dosednutí.
„Jednašestka“ s výkonem osmdesáti kilowattů nezklamala ani nepřekvapila. Na poměrně velkou hmotnost je motor líný, pokud se ale roztočí, dokáže dát vozu rychlost až 170 kilometrů v hodině. Výhodou je spotřeba slušných 7,4 litru na sto kilometrů jízdy. Nový partner může být vděčným autem pro volný čas, dokáže-li člověk slevit z nadměrných estetických požadavků a sportovních ambic.

FIN25

Peugeot Partner 1.6 Combi Active
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1600 cm3
Nejvyšší výkon 80 kW
Převodovka manuální pětistupňová
Maximální rychlost 170 km/h
Spotřeba 7,4 l/100 km
Cena 532 300 Kč

  • Našli jste v článku chybu?