Jednorožec může být pohádkový tvor s rohem na čele nebo také start-up, jehož hodnota překročí miliardu dolarů. Rohlik Group patří do klubu nejrychleji rostoucích evropských start-upů a nyní se stal také „jednorožcem“. Po třetím kole financování se totiž její hodnota vyšplhala na miliardu eur (25,5 miliardy korun).
„První kolo financování jsme oznámili na začátku března, kdy jsme získali 190 milionů eur. Po třech měsících přišly další peníze především od společnosti Index Ventures. Nyní nás investoři vnímají jako prudce rostoucí společnost, která se dokáže prosadit i v západní Evropě,“ tvrdí zakladatel a generální ředitel Rohlik Group Tomáš Čupr. „Nově získané finance nám pomáhají akcelerovat ještě rychleji, než jsme původně zamýšleli, především v oblasti exportu a automatizace fulfillment center. Celkově budeme pokračovat v inovacích, včetně náboru nových talentů.“
K nejnovějšímu investičnímu kolu se vyjádřil také Jan Hammer, partner společnosti Index Ventures: „Skupina Rohlík, která na svém největším trhu vydělává, zažívá silný růst i v nových regionech a vykazuje dobré výsledky ve všech ukazatelích. Model společnosti, který spojuje pohodlí s kompletním sortimentem výrobků, od základního zboží až po kvalitní místní produkty, se ukazuje jako vítězný recept.“
Tržby Rohlíku v roce 2020 přesáhly 300 milionů eur. V současnosti firma dováží potraviny a další domácí potřeby více než 750 000 zákazníků ve třech zemích. Už dříve expandovala do Maďarska a Rakouska, v nadcházejících měsících začne v působit v Mnichově a jiných německých městech. Zároveň plánuje další rozšíření do Rumunska, Itálie, Francie a Španělska.
Skupina funguje od roku 2014, dnes nabízí sortiment 17 000 položek a má vlastní privátní značky mléčných výrobků, masa nebo ryb.
„Vždy se soustředíme na to, abychom pro zákazníky vytvořili co nejlepší zážitek,“ říká Čupr. „Nová investice nám pomáhá vyvíjet další technologické nástroje, které urychlí vývoj potravinářského průmyslu. Cílem je ještě více rozšířit výběr a zajišťovat zákazníkům potraviny, které mají rádi, s čímž nám pomáhá rozvoz čerstvého zboží od místních zemědělců. Akcionáři vidí vnitřní příležitost a potenciál růstu díky našemu vstřícnému přístupu k dodavatelům a orientaci na zákazníky.“