Automatizovaná propagace obsahu a tvorba reklamy na sociálních sítích? Podle investora a zakladatele skupiny SFG Michala Dědka atraktivní oblast, která si z jeho strany zasloužila investici 2,5 milionu korun. Přesně taková částka totiž putovala k českému reklamnímu nástroji Advertee, jenž se právě touto problematikou zabývá.
Advertee své služby zatím nabízí na Facebooku a Instagramu, brzy ale přibude i TikTok. Na rozdíl od klasických nástrojů, jako je například Facebook Business Manager, nevyžaduje přítomnost PPC specialisty či šéfa sociálních sítí. Vše probíhá automaticky pomocí několika kliknutí.
„Po možnosti propagovat stovky světových značek na sociálních sítích jsem pochopil, že existuje díra na trhu, kterou je možné zaplnit skrze moderní technologie a cloudové platformy,“ vysvětluje zakladatel dotčené společnosti Petr Kučera, jenž má sám mnohaleté zkušenosti z prostředí reklamních agentur a marketingu.
Univerzální nástroj pro všechny
Advertee hodlá získané peníze využít pro stabilizaci na trhu marketingových nástrojů. Postupně bude rozšiřovat funkce a služby na další sociální sítě, soustředit se na kvalitnější automatizaci a zjednodušovat funkce pro klienty i budoucí uživatele.
„V SFG vždy vyhledáváme perspektivní projekty, ve kterých vidíme potenciál a synergii s naší vlastní investiční filosofií,“ přibližuje Dědek pozadí investice. Právě Advertee podle něj využívá zkušenosti svého zakladatele, díky čemuž by se startup mohl stát univerzálním nástrojem pro všechny menší i větší firmy a podnikatele, kteří nehodlají zbytečně utrácet peníze za profesionály v oboru správy sociálních sítí. „Podnikatelé chtějí jednoduchý a praktický nástroj, který se o vše postará sám, a oni se tak mohou soustředit na to nejdůležitější – svůj produkt,“ dodává.
Čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu
Díky tomu, že Advertee minimalizuje nutnost lidského faktoru, funguje de facto nepřetržitě, tedy čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Za dlouhodobý cíl si pak společnost klade vytvoření all-in-one řešení pro freelancery, agentury a malé i velké firmy. Těm chce skrze interaktivní rozhraní platformy pokrýt nejen kompletní automatizovanou propagaci, ale rovněž správu strategií na sociálních sítích.
Právě náročnost jejich správy a požadavky na profesionální znalosti v oboru tvorbu kvalitní reklamy často komplikují. Dědek je každopádně přesvědčen, že přesně tyto faktory jsou, co se propagace značek týče, naprosto klíčové. „Advertee tak má potenciál stát se univerzálním nástrojem pro všechny, kdo chtějí ušetřit, a přitom aktivně využívat sociální sítě jako důležitý nástroj pro prezentaci svých projektů,“ vysvětluje.
Advertee není jediným partnerským projektem investiční skupiny SFG podporující nadějné podnikatele na české startupové scéně. V portfoliu má například společnost NutritionPro, nelahozeveskou firmu ETW, agregát stavařského materiálu Buildiro, edtech startup Edhance nebo výrobce potravin ze cvrččího proteinu SENS.