Menu Zavřít

Skutečný charakter

21. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Turbodieselové motory ovládly Evropu a jednou z posledních značek, které na to přišly, byla Honda. O něco delší vedení se ale tentokrát výjimečně vyplatilo. Japonský výrobce připravil pro své vozy čtyřválec i-CTDi o objemu 2,2 litru, jenž si zachoval pro diesely tradičně nízkou spotřebu a přidal k ní vábivě hladký projev. A čím déle se s ním jezdí, tím je lepší.
Zatím je turbodiesel o výkonu 140 koní k dostání v modelech Accord a CR-V a k uvedení ve velkoprostorovém šestimístném FR-V se již schyluje. Okouzlující na něm je především skutečnost, že se svým charakterem ze všech současných naftových čtyřválců nejvíce podobá benzinovému motoru. Na silnici je to nejmarkantnější při předjíždění. Zatímco turbodieselové motory většinou vybízejí při akceleraci k rychlejšímu tempu řazení, s Accordem se dá na čtyřku plynule zrychlovat od šedesátky až na 150 kilometrů za hodinu. Automobil přitom ani na chvilku nepoleví a řidiče pouze provází svištivý zvuk turbodmychadla.
Sedan Accord testovaný týdeníkem EURO měl nižší ze dvou úrovní výbavy Sport a na počítadle kilometrů přes padesát tisíc. Přesto vypadal jako nový. Temně černé lesklé plasty palubní desky nevydávaly nepatřičné zvuky ani nenesly jiné znaky opotřebení. Na rozdíl od „pseudodřevěné“ dražší verze Executive interiér zdobí prvky v imitaci titanu, které působí solidním dojmem a podporují pocit, že si Honda nehraje na něco, čím není. Lepší umírněně elegantní sedan střední třídy než falešná snaha o luxus.
O třídu výš automobil posouvá až agregát spolu s pečlivě naladěným podvozkem. Komfort prolínající se s mírně sportovními ambicemi Accordu sluší, zvláště když je schopen jim dostát. Na stovku akceleruje za 9,4 vteřiny, přičemž spojení motoru s pětistupňovou převodovkou funguje bezchybně. Na šestku si řidič ani nevzpomene. I bez ní se totiž na dálnici zvuk do kabiny nedostává a spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na sto kilometrů.
Jelikož u Accordu není příliš na výběr mezi typy výbavy, levnější verze se zdá být dostačující. Ve voze sice řidič nenajde xenonové světlomety, střešní okno či elektronickou stabilizaci, bez toho se však snadno obejde. Palubní počítač mu příplatek stejně nepřinese. A to je jako jediné neomluvitelné.

Honda Accord 2,2 i-CTDi
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2204 cm3
Max. výkon 103 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 210 km/h
Průměrná spotřeba 5,4 litru na 100 km
Základní cena 789 000 Kč

Klady
- výborný motor
- nízká spotřeba
- přesná převodovka

FIN25

Zápory
- pouze dva typy výbavy
- absence palubního počítače

  • Našli jste v článku chybu?