Menu Zavřít

Sladký zlý sen

22. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Citroën C-Sportlounge

„Žlutý, pomyslel si. Slovo žlutý bloudilo jeho myslí a hledalo, s čím by se mohlo spojit.“ (Douglas Adams: Stopařův průvodce po Galaxii)

Myšlenky designérů Citroënu bloudí. Posléze dostávají pevné kontury, načas ustrnou a znovu se vydávají stezkami spletenými ze snů. Ojedinělá zhmotnění jsou spíše slavnostního rázu a týkají se autosalonů. Pro ten aktuální přivezla do Frankfurtu francouzská značka důkaz o výjimečnosti svého návrhářského oddělení par excellence: C-Sportlounge.

Příběh je to stále stejný, jen hlavní hrdinové se mění. Tak jako se zjevila studie velkoprostorového působivého vozu C-Airlounge, tak jako spatřilo světlo světa delikátní kupé C-Airdream, přichází i nejnovější materializovaný otisk Citroënu budoucnosti zčistajasna. A tak jako jeho předchůdci nejspíš nedospěje až na konec. Koncepční práce s koncepty se v podání automobilky podobá totiž nejvíce ze všeho laškovné koketerii.

Přestože nápady na každé z předchozích dvou studií se sporadicky odrazily na stylistickém ztvárnění nových modelů a přestože citroënům současnosti nechybí ani ladné linie, ani jímavé detaily, celky montážním linkám unikají. Automobilce přitom neuškodí, pokud se do produkce nedostanou jejich ultramoderní interiéry s řízením by-wire nebo „kokpit inspirovaný letectvím“, jakým se honosí sportlounge. Smutné je, že odvážné myšlenky svých designérů rozmělňuje po kapkách v každém svém modelu. A zásluhy za navržení automobilu, který by si zasloužil sériovou výrobu, se nesklízejí.

bitcoin_skoleni

Charakter rychlého kupé na dlouhé cesty studii Sportlounge vyhlídky na dlouhodobou existenci neusnadňuje. Citroën by ke kroku do teritoria, kde v současnosti nemá žádného zástupce, a tudíž ani reputaci, potřeboval velké množství odvahy. A ta nezávisí na tom, že se zadní dveře konceptu otevírají proti těm předním.

Možná by však odvahu měla automobilka najít co nejdřív a vykašlat se na koketování. Posloupnost v názvech studií pro tu další s logickou neúprosností vyžaduje spojení Sportdream. A tak uhozené jméno zbaví fantazie i ty nejotrlejší designéry.

  • Našli jste v článku chybu?