Menu Zavřít

Slávista s klikou aneb I „kopačky“ umí podnikat

9. 5. 2016
Autor: Martin Pinkas, Euro

Ivo Ulich jako jeden z mála fotbalistů po skončení kariéry uspěl v podnikání. Spolu s bratry má úspěšnou firmu na výrobu klik ke dveřím. Prodává do více než 40 zemí světa, teď se chystá do Ruska.

„Byla to vlastně náhoda. Člověk přijde na nějaký podnikatelský záměr a pak se z něj časem rozvine úspěšná firma. Úplní nováčci jsme ale nebyli. Oba jsme strojaři a věděli jsme, že v našem oboru není moc silné konkurenční prostředí,“ vzpomíná na začátky podnikání.

Nebyly nijak výjimečné nebo hvězdné – prodávali zboží po krachující firmě. Starší Roman se už v oboru pohyboval, a tak měl na starost praktickou stránku fungování živnosti. Ivo hlídal peníze. Jejich podnikání se rozvíjelo dál, dováželi kliky z Itálie nebo Turecka a byznys plus minus fungoval. Oba bratři ale chtěli víc.

Potýkali se s dlouhými dodacími lhůtami, kvalitou zboží a spoustou dalších nepříjemností, což je nakonec přivedlo k nápadu dělat kliky vlastní. Obešli s nápadem pár živnostníků a přivedli na svět první vlastní kolekci. Důležité je dodat, že tehdy stejně jako nyní nešlo o nablýskaný pražský salonní byznys. Ulichové pocházejí z Bohuslavic nad Metují, nyní je těžištěm jejich výroby podnik v Dobrušce.

WT100

Ivo Ulich se v té době, tedy na přelomu tisíciletí, stále věnuje fotbalu. A jeho hvězda září naplno, nastupuje na trávníky bundesligových hřišť. Skloubit podnikání a fotbal pro něj nebylo jednoduché. „Přirovnal bych to k tomu, jako když přijdete do zahraničního angažmá a vedle fotbalu se musíte začít učit nový jazyk. Tomu také musíte věnovat nějaký čas. A buďto na to máte vůli, anebo se to nenaučíte,“ popisuje.

Více čtěte v novém vydání týdeníku Euro

  • Našli jste v článku chybu?