Mediální společnost Meredith se dohodla na prodeji práv k časopisu Sports Illustrated. Za 110 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) je získá americká zábavní společnost Authentic Brands Group. Dohoda je součástí plánu firmy Meredith prodat tituly firmy Time, které se nehodí k jejím zbývajícím aktivitám, uvedla agentura Bloomberg.
Podle dohody však bude Meredith nejméně další dva roky vydávat tištěnou verzi časopisu a spravovat jeho internetové stránky. Bude mít na starosti také reklamu, videonahrávky a sociální média. Authentic Brands chce vydělat hlavně na poskytování licencí názvu, který mohou využívat různí zájemci, od výrobců spotřebního zboží po sportovní služby.
Podobně jako u dalších tištěných publikací klesl v době internetové žurnalistky zájem také o časopis Sports Illustrated. Sportovní časopisy čelí silné konkurenci ze strany mnoha digitálních titulů, jako je Bleacher Report, SB Nation, The Athletic, Deadspin a The Ringer.
Navzdory problémům se Sports Illustrated podle Meredith měsíčně dostane v USA ke 175 milionům čtenářů. Meredith titul získal v roce 2018, kdy za 1,84 miliardy dolarů koupil firmu Time. Sports Illustrated se firma rozhodla nabídnout k prodeji spolu s časopisy Time, Fortune a Money, protože nezapadají mezi její hlavní tituly, kterými jsou časopisy zaměřené na ženy, upozornila agentura Reuters.
Majitel televize Nova zvažuje změny: možný je i prodej celé společnosti
Přečtěte si také: