Na českém internetu nenajdete v současnosti tak dynamickou oblast jako jsou slevové servery. Po obřím boomu, který se odehrál v minulých měsících, v současné době začíná razantní pročišťování trhu. Posledním důkazem přituhování v tomto druhu byznysu se stal krach slevového portálu Cupolis.
Foto: Profimedia.cz
Cupolis je spoluvlastněn Slevomatem, patřil mezi úplně první české slevové servery, ale neustál tlak konkurence. Ze slevového serveru se změnil na slevový agregátor, tedy na místo, kde se shromažďují slevové nabídky jiných slevových serverů.
S trochou ironie lze poznamenat, že se Cupolis snaží získávat a zobrazovat na webu nabídky slevových serverů, kteří ještě před pár týdny byly jeho úhlavní konkurenti a stojí za krachem jeho podnikání. Ovšem podobný osud jako Cupolis potkal server BigSale.cz, který se také proměnil ze slevového serveru na agregátor slev. A další výrazné otřesy a změny na slevovém trhu jsou jen otázkou času.
„Na slevovém trhu je stále přes 200 serverů a zásadním způsobem se prohlubuje propast mezi deseti až patnácti leadery trhu a zbytkem, který nestíhá,“ popisuje Michal Hardyn z největšího tuzemského porovnávače slevových serverů SlevyDnes.cz. „Méně úspěšné servery nezvládají komunikovat se všemi zákazníky, nedaří se jim prodávat dostatek voucherů, čímž se pro obchodníky stávají nezajímavými a celkově to negativně poznamenává celý trh,“ popisuje konkrétní případy Hardyn.
Právě oblast slevových agregátorů je v současné době prostředím s ještě větší konkurencí, než jaká je v prostředí slevových serverů. „V současnosti jsou zde hlavní čtyři hráči, ale objevují se další, kteří by chtěli zamíchat kartami. Například agregátor od společnosti Hypermedia, která už nyní provozuje úspěšný slevový server Hyperslevy.cz. Máme dále informace, že slevový agregátor připravuje také Centrum Holdings, které vstoupilo na slevový trh začátkem března s vlastním slevovým serverem a velkými ambicemi, ale výsledky zůstávají pod obecným očekáváním,“ říká Hardyn. „My spíše podporujeme pročištění trhu. Věříme, že ve finále uživatelé a obchodníci poznají, kdo jsou zdraví a poctiví hráči slevového podnikání. Máme strach z toho, aby nekvalitní a nepoctivé nabídky nezkazily jméno celému odvětví,“ uzavírá Hardyn.